مربی تیم ملی کاراته، گفت: تقریبا مذاکراتم با فدراسیون کاراته ازبکستان قطعی شد و فقط بحث امضای قرارداد باقی مانده که تا چند وقت آینده برای هدایت تیم ملی کاراته ازبکستان راهی این کشور خواهیم شد.

حسین روحانی: برای مربیگری ازبکستان به توافق رسیدم/ آسیا برای کومیته تیمی ایران کوچک است

به گزارش قدس آنلاین، حسین روحانی در مورد نتایجی که تیم ملی کاراته در مسابقات قهرمانی آسیا در قزاقستان کسب کرده است، گفت: مسابقات در کشور قزاقستان برگزار شد و شاهدیم که قزاق‌ها در کاراته واقعاً جزو کشورهایی هستند که در چند سال اخیر خوب رو به جلو حرکت کردند. دوره گذشته آنها در 6 وزن 3 مدال طلا کسب کردند. آنها جزو کشورهایی هستند که در کاراته خوب هستند.

وی در ادامه افزود: سطح مسابقات عالی بود، کشورها واقعا سرمایه‌ گذرای خوبی کردند، دیگر اینطور نیست که بگوییم ایران در آسیا قدرت اول و مطلق است. ما در قزاقستان شاهد بودیم که تیم کومیته مردان ژاپن مقابل عربستان شکست خورد و کومیته بانوان هم مقابل ایران شکست خورد. تا جایی که من اطلاع دارم ژاپن حتی یک مدال طلا هم نتوانست کسب کند.

روحانی در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد: تیم ایران 3 مدال طلا، 2 مدال نقره و یک برنز کسب کرد و یک حذفی داشت. حسین سمندر واقعا با قرعه سختی روبرو بود به هر حال او تمام تلاشش را کرد. یک مقدار همه داوری در بحث باخت او دخیل بود. به هر حال با سطح فنی که در مسابقات شاهد بودیم دیگر نمی‌توانیم بگوییم کاراته آسیا تحت سلطه ایران و ژاپن است. هر چند که ما نتیجه خوبی کسب کردیم اما همه کشورهای حاضر در این مسابقات عملکرد خوبی داشتند از نظر من هر 5 نفر باید طلایی می‌شدند اما با توجه به اعمال نفوذی که در تقسیم مدال‌ها وجود دارد این مهم برای ما رخ نداد. چیزی که در ذهن من بود حداقل از بین 5نفر باید 4 فینالیست داشتیم.

مربی تیم ملی کاراته در مورد عملکرد مهدی خدابخشی، عنوان کرد: ما انتظار بیشتری از مهدی خدابخشی داشتیم اما او اولین باری بود که در رده بزرگسالان حضور پیدا می‌کرد، به نظرم خدابخشی به تجربه بیشتری نیاز دارد تا بتواند خودش را بیشتر در این وزن جا بیندازد. مجید حسن‌نیا با توجه به اینکه مدتی را از مسابقات دور بود اما درخشش خوبی در قزاقستان داشت و در واقع بازگشت خوبی به کاراته داشت. حالا با توجه به اتفاقاتی که برای او رخ داد متاسفانه طلای او به نقره تبدیل شد.

به نقل از فارس، وی در مورد عملکرد دیگر اوزان مردان، گفت: امیر مهدی‌زاده در قزاقستان مثل همیشه خوش درخشید با توجه به اینکه مهدی‌زاده در مسابقات کشورهای اسلامی مقابل حریف ازبکستانی به برنز رسیده بود در  این رقابت‌ها با درخشش توانست جبران مافات کند و دوباره طلا کسب کند. بهمن عسگری در وزن75 کیلوگرم او نیز بازگشت خوبی به کاراته داشت. خدا را شکر در این وزن ما همیشه کاراته کارهای خوبی داشتیم و هر کسی راهی مسابقات شده از حیثیت این رشته دفاع کرده است. از عسگری هم انتظار می‌رفت مدال طلا کسب کند که همانطور هم شد.

روحانی در مورد نماینده وزن مثبت 84 کیلوگرم، گفت: سجاد گنج‌زاده یکی از خوب‌های کاراته تیم ملی است علی‌رغم اینکه از حریف خود خیلی سر بود به مدال نقره رسید، اما چیزی از ارزش‌های سجاد کم نمی‌شود. مدال نقره او هم برای ما ارزشمند است به هر حال نمی‌شود همیشه از یک بازیکنان توقع کسب مدال طلا را داشت. به نظرم اگر ما در میدان‌های کوچک‌تری باخت داشته باشیم بهتر از این است که برویم در مسابقات بزرگ شکست بخورم، نتیجه رقم خورده برای گنج‌زاده در قزاقستان تجربه بزرگی برای او محسوب می‌شود انشاءالله در بازی‌های آسیایی اندونزی بتواند با برنامه‌ریزی بین حریفان خود بهترین مدال را کسب کند.

مربی تیم ملی کاراته در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: حداقل از 7 فرصتی که ما داشتیم می‌توانستیم نتایج بهتری کسب کنیم، آسیا برای کومیته تیم ما خیلی کوچک است ما سال‌ها می‌توانیم آقایی دنیا را داشته باشیم. هیچ تیمی قابل قیاس با ما نیست. به هر حال نظر شخصی من این است که ما می‌توانستیم یک نتیجه‌ای بهتر از این کسب کنیم اما کسب سه مدال طلا، دو نقره و یک برنز نتیجه بدی نیست. خدا را شکر در این یک ماه فرصتی که بعد از بازی‌های کشورهای اسلامی داشتیم توانستیم نقاط ضعف ملی‌پوشان را پوشش دهیم ولی باز هم می‌گویم من فکر می‌کنم از 7 فرصت 5 مدال طلا حق صدردصد ما بود اما باز هم خدا را شکر می‌کنیم.

روحانی در پاسخ به این سوال که مذاکرات شما برای هدایت تیم ملی کاراته ازبکستان به کجا رسید و آیا اینکه در دیداری که با رئیس فدراسیون ازبکستان داشتید توافقات نهایی انجام شد یا خیر، گفت: با رئیس فدراسیون ازبکستان گفت وگوی خوبی داشتم، صحبت‌های مقدماتی از بابت اینکه من چه چیزهایی را نیاز دارم و چه چیزهایی که باید مقدماتش فراهم شود تا من در آنجا کار کنم همه انجام شده است انشاءالله بزودی شرایط قرارداد مشخص می‌شود و پس از نهایی شدن امضا قرارداد راهی ازبکستان خواهیم شد. تقریبا مذاکراتم با فدراسیون کاراته ازبکستان قطعی شده است و فقط بحث امضای قرارداد باقی مانده تا چند وقت آینده همه چیز قطعی می‌شود و برای هدایت تیم ملی کاراته ازبکستان راهی این کشور خواهیم شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.