معاون وزیر جهاد با بیان اینکه کاهش تولید گندم در جهان، افزایش۴ درصدی قیمت جهانی را درپی داشته است، گفت:امسال صادرات گندم و فراورده‌های آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته است

افزایش ۴ درصدی قیمت جهانی گندم/صادرات ۶۰ درصد رشد کرد

به گزارش قدس آنلاین، یزدان سیف از افزایش صادرات گندم و آرد نسبت به سال گذشته خبرداد و افزود: در سالجاری صادرات گندم و فرآورده‌های آن در کشور رونق گرفته و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته که این افزایش صادرات، نتیجه ایجاد ساز و کارهای لازم و افزایش تولید و خرید تضمینی گندم به وی‌ژه گندم دروم است.

وی اظهار داشت: کاهش تولید گندم در جهان، افزایش ۴ درصدی قیمت جهانی را درپی داشته و همین موضوع، رقابت پذیری این محصول را برای ما ایجاد کرده است.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه از جمله اهداف ما از صادرات گندم، اشتغالزایی و رونق اقتصادی برای مؤسسات تولیدی است، تاکید کرد: در حوزه صادرات بیشتر هدف‌مان صادرات گندم دوروم، آرد و فرآورده‌های آردی است و حتی المقدور از صادرات ماده اولیه و خام پرهیز می‌کنیم.

سیف ادامه داد: یک میلیون تن صادرات گندم و فرآورده‌های آن را در سال ۹۶ خواهیم داشت و صادرات این محصول از میزان ذکر شده فراتر نخواهد رفت و ما تنها مقدار مازاد گندم با قیمت تضمینی خریداری شده را صادر خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.