رشت_ سرپرست کانون استان گیلان فرهنگ‌سازی را نیازمند شایستگی و تفکر سازنده دانست و برضرورت بهره‌گیری از جریان‌های مثبت گفتگو و هم‌افزایی در مسیر ارتقای توان‌مندی کودکان و نوجوانان تاکیدکرد.

فرهنگ‌سازی نیازمند پشتوانه فکری و عملی است 

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، اسفندیار ضیائی این سخنان را  در شورای فرهنگی کانون گیلان اظهارداشت و با بیان این که جهاد فرهنگی و تربیت نسلی پویا و بالنده، نیازمند پشتوانه فکری و کاربست عملی است، بر ضرورت بهره‌گیری از سرمایه‌های معنوی و ظرفیت گسترده استانی تاکیدکرد.
وی در همین زمینه از امامان جمعه به عنوان پرچم‌داران عرصه فرهنگ اسلامی ایرانی نام‌برد  و با تبیین این مساله که رابطه‌های انسانی شالوده اصلی اعتماد و احترام‌اند، گفت: قلم و اندیشه روحانیت همواره در صیانت از ارزش‌های انقلاب نقش‌آفرین بوده و از این رو همراهی کانون با تفکر برگرفته از اندیشه‌های اسلامی این بزرگان می تواند به عنوان پشتوانه‌ای ارزش‌مند دراثربخشی افزون‌تر فعالیت‌های کودک و نوجوان محور تاثیرگذار باشد.
او دراین میان از آیت الله زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت به عنوان طلایه‌دار جهاد فرهنگی استان نام‌برد و ضمن اشاره به آثار و اندیشه های سازنده وی گفت: نگاه وی‍ژه این شخصیت دینی همواره معطوف به ایجاد بسترهای مناسب فرهنگی و توجه به نسل آینده ایران اسلامی است و  عملکرد این چهره اهل قلم در حمایت از کانون این امر را تایید می کند.
ضیائی درهمین زمینه از اهدای تلسکوپ به مرکز فرهنگی رودسر -که با تلاش حجّت الاسلام تقی روحانی امام جمعه شهرستان رودسر و از سوی یکی از خیّران این شهرستان صورت گرفت- را گواهی روشن بر نقش تاثیرگذار روحانیان دانست  و از راه‌اندازی انجمن خیران کانون با همراهی تمامی فعالان عرصه فرهنگ در آینده‌ای نزدیک خبرداد.
این مسوول فرهنگی هم‌چنین ظرفیت‌ دستگاه‌های اجرایی را خاطرنشان کرد و با اشاره به آرامش همراه با نشاط حاکم براستان گیلان اظهارداشت: اندیشه‌های فرهنگی محمد علی نجفی به عنوان نماینده عالی دولت در استان ازپشتوانه‌های کانون است و نگاه ویژه استاندار به فعالیت‌های کودک و نوجوان محور و بازدید وی ازاین مجموعه فرهنگی نیز افق‌های روشن‌تری در تعامل کانون با دیگر دستگاه‌های استانی ترسیم‌کرده است.
  وی هم‌چنین تاکید نماینده عالی دولت درگیلان به فرمانداران و دیگر مسوولان استانی برای حمایت از کانون را سرمایه‌ای ارزش‌مند برای این مجموعه فرهنگی ارزیابی‌کرد و بر لزوم بهره‌گیری از این فرصت تاکیدکرد.
لسفندیارضیائی در عین حال رویکرد کانون در افزایش گستره و کیفیت‌بخشی به فعالیت‌ها را  مورد توجه قرارداد و با بیان این که بسترسازی فرهنگی، برنامه محوری و ایجاد فرصت‌های تازه از جمله اهدافی است که در راستای به روزرسانی آگاهی‌ها و بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌های انسانی دنبال‌می شود، تصریح‌کرد: گفتمان سازنده و جهت‌دهی به  فعالیت‌ها نیز مورد توجه ویژه قرارداد.
این مسوول استانی در ادامه به مهم‌ترین برنامه‌های پیش روی کانون گیلان پرداخت و ضمن اشاره به فعالیت‌های تابستانی که با عنوان «تابستانی به‌ یاد ماندنی» در مراکز فرهنگی هنری سراسر استان برگزارمی شود، از راه اندازی نخستین مرکز تخصصی تئاتر کودک و نوجوان در مرداد ماه سال جاری خبرداد.
تجهیز و راه‌اندازی  مرکز علوم و فنون– فاز اول نجوم  در کانون شماره ۳ رشت و گشایش نمایشگاه دائمی دست‌آوردهای فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی اعضا و مربیان از جمله خبرهای خوب اسفندیار ضیائی برای کودکان و نوجوانان بود.
و هم‌چنین از فعالیت‌ نخستین کتاب‌خانه‌ی سیار شهری کانون گیلان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و راه‌اندازی این کتاب‌خانه را گامی موثر در جهت گسترش عدالت فرهنگی توصیف‌کرد.
این مسوول استانی در پایان ضمن سفارش  به مدیریت زمان، فرصت‌سازی و دوراندیشی، ابراز امیدواری کرد که کانون مهربانی همچون همیشه به عنوان مجموعه‌ای توان‌مند در کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان ایران اسلامی نقش آفرین باشد.
گفتنی است در پایان این نشست که به منظورتشریح سیاست‌ها و ترسیم چشم‌انداز فعالیت‌های استانی در سالن اجتماعات کانون رشت برگزار شد، اعضای شورای فرهنگی ضمن بررسی عملکرد ستاد و مراکز فرهنگی هنری به ارایه راهکارهای مناسب برای اجرای فعالیت‌ها بر اساس شیوه نامه‌های کشوری و استانی کانون پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.