قزوین- نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: حجت‌الاسلام‌والمسلمین قابل همواره با صراحت، شجاعت، جدیت و صداقت برای افشای چهره‌های منحوس اهل نیرنگ، تزویر و ریا به میدان آمده‌اند.

حفاظت و حراست از اصل نظام بر عهده شورای نگهبان است
به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار رئیس و جمعی از اعضای شورای نگهبان استان قزوین که به مناسبت فرارسیدن سالروز تأسیس شورای نگهبان برگزار شد، اظهار کرد: تشکیل شورای نگهبان فواید بسیاری برای انقلاب و نظام اسلامی به همراه داشته است که یکی از مهمترین آن‌ها، تشخیص، تأیید و انطباق قوانین با شرع مقدس است.
وی حفاظت و حراست از قوانین را رسالت دیگر شورای نگهبان برشمرد و تصریح کرد: قوانینی بوده که شورای نگهبان به دلیل عدم انطباق با شرع اسلام، آن‌ها را نپذیرفته و یا اصلاح کرده است، زیرا یکی از جدی‌ترین رسالت‌های شورای نگهبان، حفاظت و حراست از قانون است.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه تأیید انتخاب شوندگان و اصل انتخابات بار سنگینی بر دوش شورای نگهبان است، خاطرنشان کرد: نظارت استصوابی که برخی‌ها تلاش می‌کردند آن را از شورای نگهبان سلب کنند، بسیار حائز اهمیت است، چرا که جلوی هر گونه اشتباه و یا سوء استفاده را می‌گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین ضمن اینکه بصیرت و درایت را دو ویژگی مهمی دانست که وجود آن‌ها هیأت‌های نظارت شورای نگهبان را قوی‌تر می‌کند، تصریح کرد: هیأت‌های شورای نگهبان هر چه نسبت به مسائل سیاسی، نیرنگ‌ها و فتنه‌ها اشراف بیشتری داشته باشند، با قدرت بیشتری کار نظارت را انجام خواهند داد.
وی به انتخابات ریاست جمهوری اخیر اشاره و تأکید کرد: در انتخابات ریاست جمهوری از ناحیه کسانی که شیطنت می‌کردند، اصرار بر این بود که انتخابات ابطال شود و آن‌ها از این موضوع هیچ واهمه‌ای نداشتند و به همین خاطر به راحتی دست به دروغ می‌زدند، خلاف قانون عمل می‌کردند و از فتنه‌گران حمایت می‌کردند.
آیت‌الله عابدینی ادامه داد: آن‌ها با این کارها می‌خواستند اسناد و مدارک کافی دست شورای نگهبان بدهند تا اصل انتخابات را باطل اعلام کنند و پس از آن دست به فتنه بزنند. این اصرار با هراس‌انگیزی در میان مردم به خوبی قابل مشاهده بود و اینگونه القا می‌کردند که اگر این جریان رأی نیاورد، جنگ خواهد شد.
امام جمعه قزوین افزود: آن‌ها با تطمیع و تهدید تلاش می‌کردند تا رأی مردم را جمع کنند و از تکمیل پروژه‌های عمرانی در مناطقی که رأی کمتری آوردند، مضایقه کردند و با اینکار خواستند مردم را تنبیه کنند.
وی با بیان اینکه تخلف‌هایی که در انتخابات رخ داد، تخلف‌های مرئی و نامرئی بود، یادآور شد: آن‌ها احساس می‌کردند اگر تقلب کنند و رأی‌ها را جمع کنند به مقصد خود رسیده‌اند اما اگر تقلب‌ها خیلی غلیظ شد و اسناد و مدارک آنقدر گویایی پیدا کرد که انتخابات باطل شود، بیشتر به مقصود خود رسیده‌اند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: آن‌ها تلاش می‌کردند تا پازل فتنه ۸۸ را تکمیل کنند و همان ستاد فرماندهی فتنه ۸۸ را در اختیار گرفتند و به نام آن‌ها از همه کسانی که باید رأی می‌گرفتند، گرفتند و در همین راستا خیلی‌ها را هم فریب دادند.
آیت‌الله عابدینی با تأکید بر اینکه حفاظت و حراست از اصل نظام، اصل دین، اصل اقامه نماز بر عهده شورای نگهبان است، عنوان کرد: امانت‌ها باید به اهلش سپرده شود و نباید به فتنه‌گران و کسانی که از طریق تطمیع، تهدید و تزویر در عرصه‌ها ورود پیدا می‌کنند، میدان داد.
وی اضافه کرد: اگر امانت‌ها در هر عرصه‌ای در دست غیر اهل قرار گرفت، باید با صبوری، متانت و دقت کاری کرد که امانت‌ها آسیب نبیند و در نهایت نجات پیدا کند.
امام جمعه قزوین کشف خلاء‌های قانونی و ارائه شفاف آن به مراجع ذی‌صلاح را یکی دیگر از رسالت‌های امروز شورای نگهبان برشمرد و اظهار کرد: نباید از فضاهای جدید، نظیر فضای مجازی که تحولی در دنیا به وجود آورده و می‌تواند در سرنوشت ملت‌ها دخیل باشد، غافل بمانیم.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین به خدمات رئیس و اعضای شورای نگهبان اشاره و با تشکر از تلاش‌هایی که در عرصه‌های مختلف از سوی شورای نگهبان صورت می‌گیرد، تصریح کرد: حجت‌الاسلام‌والمسلمین قابل همواره با صراحت، شجاعت، جدیت و صداقت برای افشای چهره‌های منحوس اهل نیرنگ، تزویر و ریا به میدان آمده‌اند و اگر همه مدعیان دین، مردانه در میدان بودند و دین‌داری می‌کردند امروز شاهد عزت بیشتر نظام اسلامی بودیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.