گرگان- مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان با اشاره به ازدواج اتباع خارجی و ایرانی و مشکلات این ازدواج ها گفت: مدارک جعلی این ازدواج‎ها و بحران ناشی از آن اتفاقاتی است که در استان با آن روبرو هستیم البته با منابع اندکی که در اختیار داریم نسبت به ساماندهی این افراد اقداماتی انجام گرفته است.

مشکلات ازدواج اتباع خارجی و ایرانی در گلستان ساماندهی می شود

به گزارش قدس آنلاین، مهدی دهرویه روز دوشنبه در دومین کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان گلستان که با حضور مظفر الوندی دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک برگزار شد، با اشاره به اینکه طلاق نتیجه بسیاری از ازدواجهای اتباع خارجی با ایرانی است، تصریح کرد: فرزندانی که در ایران متولد میشوند دچار بحران هویت میشوند که آسیبهای اجتماعی زیادی در انتظار این افراد است.

دهرویه بیان کرد: نیاز به کسب درآمد باعث شده تا این افراد، جزو کودکان کار شوند، اینها فرزندان پسر را فقط برای کسب درآمد میخواهند و دختران را جزء فرزند به حساب نمیآورند.

وی عدم تحصیل را یکی از بزرگترین مشکل اتباع خارجی بیان کرد و گفت: طی سه الی چهار سال گذشته شرایطی در استان ایجاد شد که اجازه تحصیل به این افراد داده شد و مدرسه مهربانی را افتتاح کردیم و بازماندگان از تحصیل که دچار قر فرهنگی و حاشیهنشینی بودند امکان تحصیل پیدا کردند.

وی اظهار کرد: در کمیته فرهنگی و اجرایی در استان گلستان از ظرفیت دانشجویان اتباع خارجی نیز استفاده کردیم تا بتوانیم بحران هویت این افراد را حل کنیم، آنها در جشنواره اقوام نیز حضور داشتند.

وی تصریح کرد: در راستای مسائل مربوط به کودکان اتباع خارجی، کمیته فرهنگی و اجرایی میتواند پیگیر مسائل و تامین منابع در صورت نیاز باشد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان با اشاره به اینکه ایران یک کشور مهاجرپذیر است، افزود: آمارها نشان میدهد حدود ۴ الی ۵ میلیون نفر در ایران مهاجر و پناهنده شدند که باید برای آنها برنامه داشت وجود افراد مهاجر و اتباع بیگانه در استان گلستان حتی به قبل از انقلاب برمیگردد و نسل چهارم آنها در حال بزرگ شدن هستند.

دهرویه با اشاره به اینکه در حوزه تعلیم و تربیت اتباع بیگانه غفلت صورت گرفته و معضلاتی وجود دارد، ابراز کرد: استان گلستان به دلیل وجود اقوام شرایط خاصتری دارد، مشکلاتی که جامعه ایرانی با آن مواجه است برای اتباع بیگانه نیز وجود دارد، بیسوادی و فقر فرهنگی در برخی مناطق استان به چشم میخورد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.