آمریکا تا سال ۲۰۲۲ میلادی، بر رقبای صادرکننده گاز خود یعنی استرالیا و قطر فائق خواهد آمد و بزرگترین صادرکننده گاز طبیعی خواهد شد

آمریکا سردمدار صادرات گاز می شود

به گزارش قدس آنلاین؛ بر خلاف میزان گاز مورد تقاضا در آمریکا که بزرگترین تولیدکننده و مصرف‌کننده گاز است، آژانس بین المللی انرژی گزارش داد که تا سال ۲۰۲۲ میلادی، آمریکا میزان ۴۰ درصد گاز دنیا را تولید می کند که دلیل آن رشد قابل توجه تولید نفت شیل است.

بر اساس این گزارش، تقاضا برای گاز در پنج سال آینده میزان ۱.۶ درصد به طور سالانه افزایش می یابد و در این میان، کشور آمریکا تا سال ۲۰۲۲ میلادی، میزان ۴۰ درصد بیش از نیاز خود را تولید خواهد کرد.  تا سال ۲۰۲۲ میلادی، تولید گاز آمریکا به ۸۹۰ متر مربع می رسد که بیش از یک پنجم کل تولید گاز دنیا است.

تولید گاز در میدان گازی مارسلوس نیز که بزرگترین میدان گازی دنیا است، در میان سال های ۲۰۱۶ تا سال ۲۰۲۲، ۴۵ درصد افزایش می یابد. این فرآیند همچنین با صرف هزینه پایین تر اتفاق می افتد که دلیل آن، کارایی بالاتر و استخراج بیشتر از سکوهای نفتی کمتر است.

ابعاد زیست محیطی گاز LNG نیز مزیت دیگری برای این سوخت محسوب می شود که توجه بیشتری را به خود جلب می کند. به علاوه اینکه کشورهای مصرف کننده گاز LNG  از سال ۲۰۰۵ میلادی و ۱۵ کشور به ۳۹ کشور در سال جاری افزایش داشته است که نشانگر مشتریان رو به افرایش گاز LNG است. به هر حال موضوعی که قابل تامل است، ماندگاری این کشورها به عنوان مصرف کننده گاز LNG در طولانی مدت است.

آژانس بین المللی انرژی گزارش داد: افزایش شمار کشورهای مصرف کننده گاز LNG مدل تجارت این گاز را از حالت سنتی تغییر می دهد.  

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.