۲۶ تیر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۹
کد خبر: 548346

تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و شرکت زاروبژنفت روسیه، برای توسعه میدان های شادگان و رگ سفید به امضا رسید.

روس‌ها درقلمرو مناطق نفت‌خیز جنوب

به گزارش قدس آنلاین به نقل از وزارت نفت،  تفاهمنامه (MOU) همکاری مطالعاتی توسعه میدان های شادگان و رگ سفید، صبح امروز (۲۶ تیر ماه) میان شرکت ملی مناطق نف‌تخیز جنوب به نمایندگی بیژن عالی پور، مدیرعامل این شرکت و معاون مدیرعامل شرکت زاروبژنفت روسیه در امور بازرگانی بین المللی، امضاء شد.  

این تفاهم نامه مطالعاتی بر اساس مدل قراردادی پیشنهادی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب که به تصویب هیأت مدیره شرکت ملی نفت ایران رسیده، منعقد شد و مطابق با آن، زاروبژنفت روسیه متعهد شده است در مدت زمان حداکثر ۹ ماه طرح پیشنهادی خود را برای توسعه این میادین ارائه کند.

شرکت زاروبژنفت روسیه یکی از شرکت های تائیدصلاحیت شده توسط شرکت ملی نفت ایران است و تفاهم نامه مطالعاتی امضا شده با این شرکت، هشتمین تفاهم نامه مطالعاتی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در قالب مدل قراردادی پیشنهادی این شرکت است.

براساس این گزارش، میدان نفتی شادگان به عنوان یکی از میدان های حوزه عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون، در جنوب غربی شهرستان اهواز واقع شده و شامل دو مخزن آسماری و بنگستان است.

گفتنی است، میدان نفتی رگ سفید واقع در جنوب غربی کشور و یکی از میدان های بزرگ نفتی است که میان میدان های نفتی بی بی حکیمه (در جنوب شرق)، پازنان (درشمال شرق)، رامشیر (درشمال غرب)، زاغه، هندیجان، بهرگانسر و تنگو (درجنوب غرب) محصور شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.