ایلام-مدیر عامل شرکت پتروشیمی ایلام گفت: چرخه تولید پتروشیمی ایلام به علت عدم تامین خوراک متوقف شده است.

چرخه تولید پتروشیمی ایلام متوقف شد

به گزارش قدس آنلاین، فرهاد دانشی در این باره گفت: عدم تامین خوراک موجب گردید از ساعت ١١ مورخه ۲۵ تیرماه ۹۶ تولید در مجتمع پتروشیمی  ایلام متوقف شود.

وی افزود: دلیل عدم تامین اتیلن از سوی مسئولین مربوطه کمبود اتان در منطقه  عسلویه وانجام تعمیرات اساسی در فازهای پارس جنوبی اعلام شده است ولی متاسفانه عدم هماهنگی وبرنامه ریزی لازم ودقیق برای جلوگیری از بروز چنین شرایطی که موجب از  دست رفتن فرصت های تولید می شود کاملا مشهود است و این امر ضرر و زیان سنگینی  را به این مجتمع تحمیل خواهد کرد.

دانشی ادامه داد : همچنین با توجه به اینکه تاریخ شروع مجدد تحویل خوراک به این مجتمع مشخص نشده لذا تولید پلی اتیلن سنگین در پتروشیمی ایلام تا اطلاع  ثانوی متوقف خواهد بود.

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید واحد پلی اتیلن سنگین این مجتمع ٣٠٠ هزار تن در سال است ولی از زمان راه اندازی این واحد در آبانماه سال ٩٢ تا کنون امکان و فرصت تولید با  ظرفیت طراحی( در سال) بعلت عدم تامین خوراک کافی برای این شرکت وجود نداشته، اظهار داشت: در  سال های ٩٤ و ٩٥ به ترتیب با تولید١٤۸ هزار تن و ١٧٨ هزار تن محصول پلی اتیلن سنگین  از ۴۹ درصد و ۵۹ درصد ظرفیت واحد استفاده شده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام افزود: طبق برنامه ریزی انجام پذیرفته  در سال ٩٦ بایستی ٢٤٠ هزار تن تولید داشته باشیم ولی به دلیل وضعیت موجود در تحویل خوراک تحقق آن دور از دسترس خواهد بود.

دانشی ادامه داد: در مجموع تاکنون بیش از ۵۲۰ هزارتن پلی اتیلن سنگنین در  گریدهای ٢٢٠٠j و ٧٠٠٠f تولید وبه بازار عرضه شده که از این مقدار حدود ٨٠ درصد  آن به  بازارهای هدف صادر و ٢٠درصد آن در بازار داخلی  کشور مورد مصرف قرارگرفته است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام با بیان اینکه این شرکت با استفاده از دانش فنی شرکت میتسویی ژاپن قادر به تولید ۳۶ گرید از محصول پلی اتیلن سنگین است، اظهار داشت: با توجه به نیاز بازار در یک ماه گذشته دو گرید جدید PE-۸۰ و پلی اتیلن سنگین بادی برای اولین بار در مجتمع تولید و به بازار عرضه شده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.