دهلران- فرماندار دهلران دهیاران را مجری سیاست ها و برنامه های دولت در همه ابعاد در جهت عمران وآبادانی روستاها دانست .

دهیاران از ظرفیت‌های محلی برای توسعه روستاها استفاده کنند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی فرمانداری دهلران، «سید حسینعلی موسوی» در نشست با دهیاران این شهرستان اظهار کرد: دهیاران با برنامه ریزی و اولیت بندی موضوعات زمینه تسهیل در خدمات رسانی به روستاها را فراهم کنند .

وی بر ضرورت توجه دهیاران به برنامه ها و سیاست های دولت در همه زمینه ها برای روستاییان تاکید کرد و افزود: شناسایی ظرفیت ها وبرنامه ریزی و جلب مشارکت مردم برای توسعه روستاها و ایجاد اشتغال از دیگر موضوعاتی است که دهیاران باید به جد دنبال کنند .

فرماندار دهلران با اشاره به احیای دهیاری‌ها در دولت اصلاحات گفت: تمرکز زدایی و واگذاری مسئولیت به افراد محلی برای توسعه روستا از اهداف این برنامه بود که امروز شاهدیم به همت شوراها و با کار اجرایی دهیاران روستاها روز به روز در مسیر توسعه بیشتر قرار می‌گیرند .

موسوی بر ضرورت بهره‌گیری دهیاران از ظرفیت‌های محلی در همه زمینه‌ها را موجب تسریع در توسعه و پیشرفت دانست و گفت: در دولت تدبیر و امید توجه به روستاها و اعتبارات عمرانی آنها چشم‌گیر است و نمونه بارز آن نیز حجم اقدامات و کارهای اساسی و زیر بنایی است که در روستاها انجام شده است .

فرماندار دهلران بر ضرورت بیان عملکرد دولت در روستاها توسط دهیاران تاکید کرد و افزود: این خدمات باید بیش از پیش برای مردم بیان شود ضمن اینکه باید مشکلات نیز اولویت بندی و پیگیری و با برنامه ریزی حل شوند .

وی گفت:دهیاران باید با سیاست گذاری، مدیریت و اجرای برنامه های آموزشی و جذب مشارکت مردم و منابع مالی در توسعه کارآفرینی روستاها نقش اساسی ایفا کنند تا زمینه برای توسعه کارآفرینی روستایی فراهم شود .

موسوی به خدمات و اقدامات دولت تدبیر و امید در شهرستان دهلران و روستاها اشاره و افزود: سال گذشته بیش از ۱۰هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح های آب و خاک و کشاورزی شهرستان هزینه شد .

نماینده عالی دولت در شهرستان دهلران به طرح سامانه گرمسیری و طرح احیای ۵۰هزار هکتاری در شهرستان اشاره و افزود:با اجرای این طرح ها سطح زیر کشت آبی شهرستان به مرز ۱۱۰ هزار هکتار می رسد که موجب تحول در کشاورزی و تولید و اشتغال منطقه است .

وی تلاش برای بازگشایی بازارچه مرزی چیلات و ارتقاء دهستان دشت عباس به بخش را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: با تصویب مرز چیلات در هیات دولت و توافق طرف عراقی به زودی این خواسته مردم نیز محقق خواهد شد که نقش مهمی در اقتصاد و معیشت مردم دارد و از طرفی ارتقاء دهستان دشت عباس به بخش نیز تا پایان سال اجرایی می شود .

فرماندار دهلران به اقدامات دولت در حوزه راه های شهرستان از جمله چهار بانده کرده محور دهلران به اندیمشک و تعریض مسیر دهلران به مهران نیز اشاره و افزود: امسال ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای حوزه راه های شهرستان پیش بینی شده که ۱۲ میلیارد ریال از این اعتبار برای روکش مسیر سه راهی کاور به زرین آباد هزینه می شود .

موسوی انتخابات را عرصه حضور مردم برای تعیین سرنوشت خود دانست و افزود: مردم با مشارکت خود در پای صندوق های ضمن رای به نظام در واقع به برنامه های دولت تدبیر و امید رای دادند  و خواستار تداوم و اجرایی شدن این برنامه ها هستند و در این راستا وظایف مسئولان برای خدمت مضاعف به مردم سنگین تر است .

شهرستان مرزی دهلران با ۶۴ روستا دارای ۴۷ دهیاری است، که از این تعداد ۳۰نفر در موسیان،۸  نفر در بخش مرکزی،۶نفر در زرین آباد و ۳ نفر در سراب میمه مشغول خدمت به مردم در روستاها هستند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.