کیش- پروژه های فرودگاه جزیره هندورابی، نیروگاه آب شیرین کن جنوب جزیره کیش، یک هتل ۵ ستاره و مجموعه فرهنگی و تفریحی در کیش و بندرگاه جزیره هندورابی توسط جهانگیری به بهره برداری رسید.

۴ پروژه توسط معاون اول رئیس جمهور به بهره برداری رسید

به گزارش قدس آنلاین، عصر دوشنبه نیروگاه آب شیرین کن جنوب جزیره کیش با ظرفیت تولید ۱۰۰ مگاوات برق و ۲۰ هزار متر مکعب آب شیرین در روز، با حضور معاون اول رییس جمهور افتتاح شد. این طرح در مساحت ۵۰ هزار متر مربع احداث شده و در فاز یک آن تا کنون ۹۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

این طرح برای ۸۰ نفر اشتغال زایی مستقیم ایجاد کرده است. واحدهای نیروگاه، توربین گازهای ۲۰ و ۳۰ مگاواتی بوده که خروجی گاز اگزوز آنها دو دستگاه «بویلر بخار» را جهت تولید بخشی از ظرفیت آب شیرین تغذیه خواهد کرد.

همچنین عصر دوشنبه پارک آبی در جزیره کیش توسط دکتر جهانگیری در جزیره کیش افتتاح شد.

این پارک آبی با سرمایه گذاری ۱۸۵۰ میلیارد ریال و در زمینی به مساحت ۵۶ هزار متر مربع احداث شده است و می تواند روزانه پذیرای ۳۰۰۰ نفر باشد. برخوردار بودن از بلندترین رایدهای ایران و ایجاد نخستین تم پارک آبی رو باز از ویژگی های این طرح است.

این پارک آبی توسط بخش خصوصی به بهره برداری رسیده و برای ۴۰۰ نفر اشتغال زایی مستقیم ایجاد کرده است.

افتتاح یک هتل ۵ ستاره و مجموعه فرهنگی و تفریحی در کیش

هتل ۵ ستاره  و مجموعه فرهنگی و تفریحی دو طرح گردشگری بودند که به طور رسمی با حضور معاون اول رئیس جمهور عصر دوشنبه در جزیره کیش فعالیت خود را آغاز کردند.

این هتل ۵ ستاره با زیربنای ۱۷ هزار و ۸۰۰ متر مربع در زمینی به مساحت ۷ هزار و ۵۰۰ متر مربع ساخته شده است. این هتل ۵ ستاره با معماری زیبا و با هدف افزایش ظرفیت پذیرش مسافر و ارتقاء سطح خدمات گردشگری در جزیره کیش ساخته شده و دارای ۱۴۴ اتاق و ۳۲۰ تخت اقامتی است. لازم به ذکر است که هتل ویدا با سرمایه‌گذاری ۱۷۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در مدت‌زمان ۴۸ ماه ساخته شده است.

مجموعه فرهنگی و تفریحی دیگر با بزرگترین آبنمای موزیکال دریایی در کشور با قابلیت‌های متنوعی از جمله لیزر شو، ویدئو پروجکشن، پرده‌های آبی، افکت آتش و ربات‌های پیشرفته که این آبنما را از سایر آبنماهایی که تاکنون در منطقه خاورمیانه و کشورهای حاشیه خلیج فارس ساخته شده پیشرفته‌تر و کامل‌تر می‌سازد آخرین طرحی است که با حضور جهانگیری در کیش به بهره‌برداری رسید.

مجموعه فرهنگی و تفریحی آوای خلیج فارس، با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان در فضایی به وسعت ۳۵ هزار متر مربع در ساحل شرقی کیش ساخته و تجهیز شده است.

بزرگ‌ترین آمفی تئاتر ساحلی کشور با ظرفیت ۱۵۰۰ نفر جهت اجرای نمایش‌ها و کنسرت‌های موسیقی، همچنین ویژه برنامه‌های نوروزی و تورهای روزانه، مرکز بازی کودکان، رستوران وفودکرت ازجمله بخش‌های مهم این مجموعه فرهنگی و گردشگری است.

علاوه بر این مرکز تفریحات دریایی دیگر طرحی بود که توسط معاون اول رییس‌جمهوری افتتاح شد.

بهره برداری از بندرگاه جزیره هندورابی 

بندرگاه هندورابی صبح سه شنبه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور دومین طرحی است که امروز با حضور معاون رییس جمهور به بهره برداری  رسید.

این بندر دارای یک بازوی اصلی به طول هزار و ۳۰ متر، یک بازوی فرعی به طول ۳۴۰ متر و عرض ۸ متر است. فاصله دهانه دو بازو از یکدیگر ۴۲۰ متر و عرض دهانه ورودی ۱۲۰ متر با عمق ۱۰ متر و قطر چرخش ۳۰۰ متر است.

مساحت حوضچه بندر هندورابی ۲۰ هکتار، مساحت دایک استحصالی این بندر بیش از ۴ هکتار و ارتفاع تاج از سطح دریا ۶ و نیم متر است. با این مشخصات شناورهای مسافری کروز با طول ۱۵۰ متر امکان پهلوگیری در این بندر را دارند همچنین یک پست اسکله شناور نیز در این بندر تدارک دیده شده است

در بندرگاه هندورابی شناورهای مسافری «کروز» با طول ۱۵۰ متر می تواند پهلو بگیرد همچنین یک تست اسکله شناور با ظرفیت ۴۰۰ هزار مسافر در سال طراحی شده است. ایجاد اسکله سوختی به ظرفیت ۵۰۰۰ تن و پیش بینی مخازن بنزین، گازوئیل و مازوت از مشخصه های دیگر این بندرگاه است.

در طرح این بندرگاه که با هزینه ۵۶۵ میلیارد ریال احداث شده، پیش بینی شده است تا در آینده دو اسکله رورو با ظرفیت باربری و مصالح به میزان ۵۰۰۰ تن ایجاد شود. اشتغال زایی مستقیم بندرگاه هندورابی ۱۴۰ نفر بوده و مساحت حوضچه آن ۲۰ هکتار است.

افتتاح فرودگاه جزیره هندورابی

فرودگاه و بندرگاه جزیره هندورابی سه شنبه با حضور اسحاق جهانگیری معاون رییس جمهور به بهره برداری رسید. حجم سرمایه گذاری در فرودگاه هندورابی ۵۱۵ میلیارد ریال بوده و به طور مستقیم برای ۱۵۰ نفر اشتغال زایی ایجاد کرده است.

فرودگاه هندورابی دارای طول باند هزار و ۴۸۰ متر است و با عرض ۳۰ متر و شانه های ۷ و نیم متری در طرفین امکان پذیرش هواپیماهای سبک از نوع فوکر ۵۰ و ATR است.

تاکسی وی های ارتباطی به طول بیش از۲۱۲ متر، عرض ۲۳ متر به همراه شانه های ۷ و نیم متری در طرفین و اپرون یا پارکینگ هواپیماها به ابعاد ۸۰ در ۱۴۰و شانه های ۷ و نیم متری دو تا دور از جمله بخش های فرودگاه هندورابی است.

این فرودگاه  پیش از این در روز دوشنبه ۴ بهمن میزبان نخستین پرواز آزمایشی بود. در این پرواز یک فروند هواپیمای y۱۲  با ۱۸ مسافر از جزیره کیش به مقصد هندورابی پرواز کرد و پس از گذشت ۱۲ دقیقه در فرودگاه هندورابی به زمین نشست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.