خرم آباد- رئیس کمیته امداد امام خمینی گفت: سال گذشته ۱۰ درصد آمار مستمری بگیران کمیته کاهش پیداکرد که شاید بیش از ۵۰ درصد خروج افراد به دلیل توانمندسازی، اشتغال و خوداتکایی بوده که امیدواریم امسال نیز به این عدد ۱۰ درصد برسیم.

۱۰ درصد جمعیت تحت پوشش کمیته امداد کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین، پرویز فتاح ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران در خرم آباد اظهار داشت: در سفر دوروزه به استان لرستان، ارزیابی از وضعیت استان با دقت صورت می‌گیرد و از شهرستان‌ها و مناطق دوردست بازدید می‌کنیم که نگاه دقیق‌تری به مسائل داشته باشیم.

وی افزود: عملکرد و وضعیت کمیته امداد استان رو به بهبود است و یکی از عوامل مؤثر همراهی نماینده ولی‌فقیه و مدیران استان است که نظارت دارند و اتفاق‌نظر روی موضوع کمیته امداد شکل‌گرفته و این وحدت به فرموده امام خمینی(ره) اساس حرکت و توفیقات ما است.

رئیس کمیته امداد عنوان کرد: در امر جمع‌آوری انفاقات و کمک‌های مردمی در استان رشد نشان می‌دهد و امسال مصوبات مجلس و اقدامات دولت در  مورد بودجه وام دولتی کمیته امداد رشد خوبی داشته است.

وی بیان کرد: مهم‌ترین مأموریت ما در کشور و استان لرستان ایجاد اشتغال و خوداتکایی خانواده‌ها است تا نیازمند کمک‌های ما و مردم نباشند و روی پای خودشان باعزت زندگی کنند.

فتاح تصریح کرد: سال گذشته از وام بانک‌ها که مصوبه مجلس داشت حدود هزار و ۴۰۰  میلیارد تومان وام برای بیش از ۱۰۰ هزار خانواده پرداخت شد و خروجی که از کمیته امداد صورت گرفت همین رقم بود.

وی خاطرنشان کرد: امسال به همت مجلس این وام که هزار میلیارد تومان بود دو برابر شده و به دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش‌یافته است که وظیفه ما سنگین‌تر شده چراکه ۱۰۰ درصد هزار  میلیارد را جذب کرده‌ایم.

رئیس کمیته امداد گفت: سهم لرستان در سال گذشته ازنظر اشتغال بیش از چهار هزار و ۵۰۰ فقره وام بوده است که امیدواریم با این وضعیتی که ایجادشده بیش از دو برابر شود و به ۱۰ هزار فقره پرداخت وام برسیم  و این قول را می‌دهیم که در بحث منابع امدادی نسبت به لرستان عنایت بیشتری داشته باشیم.

وی اظهار داشت: سال گذشته حدود ۱۰ درصد آمار تحت پوشش مستمری‌بگیر کاهش پیداکرده است که پالایش جامعه مددجویی بوده است و خروج خانواده‌ها  به روال طبیعی انجام‌شده است؛ شاید بیش از ۵۰ درصد خروج به دلیل توانمندسازی، اشتغال و خوداتکایی بوده که امیدواریم امسال نیز به این عدد ۱۰ درصد برسیم.

فتاح بابیان اینکه اگر خروج اتفاق نیفتد مجبوریم برای ورود  به کمیته امداد صف درست کنیم افزود: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت را سال گذشته با مجوز بانک مرکزی تأسیس کردیم که شعبه‌ای در شهر خرم‌آباد ایجاد شد ولی بنا نداریم شعبه دیگری در شهرستان‌ها راه‌اندازی کنیم چراکه هزینه ما بیشتر می‌شود و تمایل داریم از فناوری نوین و الکترونیکی استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: مدت پرداخت وام به‌شدت کاهش پیداکرده و اخباری دریافت می‌کنیم که صف وام‌های ضروری تا پنج میلیارد تومان از بین می‌رود که امیدواریم به‌زودی خبر خوب از لرستان  دریافت کنیم که صف برای وام‌های ضروری نداریم.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.