بجنورد- استاد جامعه شناس در خراسان شمالی گفت: شبکه‌های مجازی در کمین خانواده‌هایی است که بنیان مستحکم ندارند.

شبکه‌های مجازی در کمین خانواده‌ها است

به گزارش قدس آنلاین، مهدی نوری با اشاره به بروز مشکل اجتماعی خیانت زوجین به یکدیگر در جامعه اظهار کرد: شبکه های مجازی در بروز این مشکل می‌تواند هم علت و هم معلول باشد.

وی افزود: در حقیقت مشکل خیانت زوجین در خانواده هایی بیشتر بروز پیدا می کند که نمی‌توانند به نیازهای یکدیگر پاسخ دهند و یا اینکه احساس نیازهای جدید در افراد خانواده ایجاد می شود.

نوری بیان کرد: زمانی که احساس نیاز جدید در افراد به وجود آید و خانواده توان پاسخگویی به این احساسات را نداشته باشند، فرد به دنبال مکان جدیدی برای پاسخگویی به این نیازها پیدا می‌کند که یکی از این مکانها فضای مجازی است که می‌تواند دردسرساز باشد.

این جامعه شناس ادامه داد: اگر بنیان خانواده مستحکم باشد، افراد از تربیت کافی برخوردار باشند و آگاهی لازم نسبت به کارکرد فضای مجازی وجود داشته باشد، مشکلات اجتماعی همچون خیانت زوجین به یکدیگر بروز پیدا نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر متاسفانه برخی از خانواده ها شکل خانواده را دارند اما کارکرد خانواده را ندارند، توضیح داد: به عنوان مثال زمانی که زن و شوهر به دنبال حل مسائل اقتصادی هستند و فرصتی پیدا نمی‌کنند که با یکدیگر صحبت کنند و یا اینکه به تربیت فرزندان خود بپردازند، در نتیجه استفاده از فضای مجازی سبب می شود تا چنین مشکلاتی به وجود آید وگرنه در جامعه بسیاری از افراد هستند که هر روز از فضای مجازی استفاده می کنند و چنین مشکلاتی نیز برای آنها به وجود نمی آید.

نوری تاکید کرد: از سوی دیگر کم رنگ شدن شرم و حیاء در برخی از افراد از دیگر عوامل زمینه ساز بروز خیانت زوجین به یکدیگر می شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر فضای مجازی یکی از واقعیتهایی است که در جامعه رو به افزایش است و باید قبول کرد جزئی از زندگی افراد شده است بنابراین برای جلوگیری از بروز هر مشکلی باید پایه های خانواده محکم شود.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.