بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران در زمینه سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۷۴ درصد جمعیت کشور در نقاط شهری و ۲۶ درصد در نقاط روستایی ساکن هستند.

چنددرصد مردم ایران در روستا زندگی می‌کنند؟

به گزارش قدس آنلاین، اطلاعات مرکز آمار ایران درباره سرشماری سال ۱۳۹۵ نشان می‌دهد جمعیت کل کشور معادل ۷۹ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۲۷۰ نفر بوده است که از این میزان ۵۹ میلیون و ۱۴۶ هزار و ۸۴۷ نفر ساکن شهرها و ۲۰ میلیون و ۷۳۰ هزار و ۶۲۵ نفر ساکن در نقاط روستایی بوده‌اند.


این اطلاعات نشان‌دهنده این است که از کل جمعیت ایران ۲۵.۹ درصد روستانشین هستند که در ۶۲ هزار و ۲۸۴ آبادی توزیع شده‌اند.

از بین آبادی‌های دارای سکنه ۱۹ هزار و ۹۶۴ آبادی (۳۲.۱ درصد) کمتر از ۵۰ نفر، ۸۴۶۳ آبادی (۱۳.۶ درصد) ۵۰ تا ۹۹ نفر ۲۲ هزار و ۹۵۶ آبادی، ۳۶.۹ درصد، ۱۰۰ تا ۴۹۹ نفر، ۶هزار و ۹۹ آبادی (۹.۸ درصد) به ۵۰۰ تا ۹۹۹ نفر، ۳۷۵۷ آبادی ۶ درصد جمعیت هزار تا ۲۴۹۹ نفر، در ۸۵۷ آبادی (۱.۴ درصد) ۲۵۰۰ تا ۴۹۹۹ نفر و در ۱۸۸ آبادی (۰.۳ درصد) ۵ هزار و بیشتر جمعیت داشته‌اند. از نظر تعداد خانوار از بین آبادی‌های دارای سکنه در ۲۲ هزار و ۸۱۹ آبادی ۳۶.۶ درصد کمتر از ۲۰ خانوار، در ۵ هزار و ۹۵۰ آبادی (۹.۶ درصد) ۲۰ تا ۳۰ خانوار در ۱۲ هزار و ۹۷۱ آبادی (۲۰.۸ درصد) ۳۱ تا ۷۰ خانوار، در ۴۹۶۷ آبادی (۸ درصد) ۷۱ تا ۱۰۰ خانوار و در ۱۵ هزار و ۵۷۷ آبادی (۲۵ درصد) ۱۰۱ خانوار و بیشتر ساکن بوده‌اند.
 

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.