رسانه‌های آلمانی از حکم بازداشت یک فعال حقوق بشر آلمانی از طرف دادگاهی در ترکیه به اتهام حمایت از گروه‌های تروریستی و همکاری با کودتاچیان خبر دادند.

حکم بازداشت یک فعال حقوق بشر آلمانی در ترکیه

به گزارش قدس آنلاین، حدود دو هفته بعد از دستگیری چند فعال حقوق بشری، دادگاهی در ترکیه حکم بازداشت علیه مدیر عامل منطقه‌ای سازمان عفو بین الملل و پنج فعال حقوق بشر دیگر که یکی از آن ها آلمانی بودند را صادر کرده است.

به گفته یکی از متخصصان سازمان عفو بین الملل در بین بازداشت شدگان علاوه بر رئیس سازمان عفو بین الملل در این کشور همچنین یک فعال حقوق بشر آلمانی و یک سوئدی هم وجود دارد.

ترکیه بازداشت شدگان را متهم به حمایت از سازمان های تروریستی کرده است. رئیس جمهور ترکیه این فعالان حقوق بشر را در کنار کودتاچیان ۱۵ جولای سال گذشته قرار داده است.

خانواده فعال بشر آلمانی دستگیر شده در ترکیه که "پیتر اشتویدتنر" نام دارد این اتهامات ترکیه را رد می کنند.

دنیز یوسل و مثال طلوع نیز از دیگر فعالان رسانه ای هستند که به اتهام حمایت از گروه های تروریستی در زندان های ترکیه به سر می برند.

گاردنر از کارشناسان سازمان عفو بین الملل با نگاهی به بازداشت فعاللان حقوق بشری در ترکیه گفت: این اقدام حمله به تمام جنبش های حقوق بشری در ترکیه است. وی در پیامی توئیتری این تصمیم دادگاه ترکیه را رسوایی و بر اساس اتهاماتی نادرست و بدون سند و مدرک و منطق ارزیابی کرد.

دولت آلمان هم درباره بازداشت فعالان حقوق بشری در ترکیه ابراز نگرانی کرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.