۲۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱
کد خبر: 548735

چه کسی فکر می‌کرد پس از داماد ترامپ و ارتباط پنهانی اش با مقامات روس، این روزها بحث داغ‌تری را درباره رابطه رئیس‌جمهور آمریکا و نزدیکانش با کشور رقیب شاهد باشیم؟ اما گویا پسر ارشد ترامپ ما را ناامید نمی‌کند و چنین زد و بندی را به سطح جدیدی می‌رساند!

عاشقِ سندهای روسی

به گزارش قدس آنلاین، چه کسی فکر می‌کرد پس از داماد ترامپ و ارتباط پنهانی اش با مقامات روس، این روزها بحث داغ‌تری را درباره رابطه رئیس‌جمهور آمریکا و نزدیکانش با کشور رقیب شاهد باشیم؟ اما گویا پسر ارشد ترامپ ما را ناامید نمی‌کند و چنین زد و بندی را به سطح جدیدی می‌رساند!

متن ایمیل‌های او با مقام‌های روس که از سندهای روسی علیه هیلاری کلینتون - برای کمک به شکست در برابر ترامپ ردوبدل شده است- این روزها روی جلد نشریات - کلمه به کلمه- چاپ می‌شود که شاید بهترین نمونه برای مچ‌گیری از یک سیاستمدار باشد. این بحث‌ها تنها به ایمیل‌ها خلاصه نمی‌شود و گفته می‌شود، شامل جلساتی با مقامات روسی نیز است و هر روز چیزهای تازه‌ای درباره آن به بیرون درز می‌کند. این مچ‌گیری شاید هنوز مانند ماجرای واترگیت برای نیکسون نباشد، اما گویا نزدیکان ترامپ - ناخواسته- مشغول گردآوری مقدماتی برای یک واترگیت دیگر هستند. اکنون پرسش اینجاست که «دونالد ترامپ جونیور» کیست و اشتباهاتش چه ضربه‌ای به رئیس‌جمهور آمریکا می‌زند؟

فرزند طلاق

گذاشتن نام پدر روی فرزند در آمریکا -در گذشته- سنت فراگیری بوده و پدرها برای اینکه پسرشان -مانند خودشان- آن گونه که آن‌ها فکر می‌کنند، پدر موفقی شوند، نام خودشان را روی آن‌ها می‌گذاشتند؛ چیزی که البته این روزها نمونه آن را کمتر می‌بینیم. اما برای کسی مانند دونالد ترامپ- با آن اعتماد به نفس و نگاه‌های بلندپروازانه- انتخاب نام اولین پسرش از روی نام خودش در سال ۱۹۷۷، شاید هرگز تعجب ما را به همراه نداشته باشد. دونالد ترامپ جونیور، نتیجه ازدواج نخست رئیس‌جمهور کنونی آمریکا با ایوانا زلنیکووا است که اصلیت اهل جمهوری‌چک داشت. کودکی جونیور همزمان شد با طلاق پر سر و صدای دونالد ترامپ و ایوانا که در آن زمان هم، هر دو شخصیت‌های سرشناسی در آمریکا بودند. خبرنگاران به همین علت مانند کوسه‌های گرسنه در اطراف خانواده ترامپ می‌گشتند و ایوانا را به این نتیجه رساندند که جونیور را برای دور کردن از این حاشیه‌ها به مدرسه شبانه‌روزی بفرستد. مدرسه شبانه‌روزی در نهایت به گرفتن مدرک لیسانس او در رشته اقتصاد منجر شد؛ رشته‌ای که بسیار مرتبط برای شرکت در کارهای اقتصادی آینده پدر جاه طلبش بود.

عشق ساخت‌وساز؛ مثل پدر

چنان که پیش‌بینی می‌شد، فرزندان ترامپ -از جمله پسر ارشدش جونیور- قسمتی از فعالیت‌های گسترده اقتصادی پدرشان خاصه در حوزه ساخت‌وساز و شرکت خوشه‌ای معروف به «سازمان ترامپ» را در دست گرفتند. هرچند باید به این نکته هم اشاره کرد که جونیور پس از پایان تحصیلاتش و پیش از همکاری در کارهای اقتصادی پدر، نزدیک به یک سال – به تمامی- از خانواده ترامپ جدا شد، به شهر دور افتاده‌ای به نام «اسپن» رفت و زندگی خودش را با شکار، ماهیگیری، ایستادن پشت دخل مغازه‌ها و شب‌ها خوابیدن در خودروی شخصی‌اش می‌گذراند. اما پس از بازگشت به نیویورک، وی ناظر ارشد پروژه‌های هتل‌ها و ساختمان‌های تجاری ترامپ شد و حضور -بیش و کم- گسترده‌ای هم به عنوان میهمان در نمایش شوی تلویزیونی ساخت پدرش ایفا کرد.

شکارچی بی‌رحم

دونالد جونیور در انتخاب همسر هم جا پای پدرش گذاشت و به سراغ یک مدل رفت. او اکنون ۵فرزند دارد. وی در کنار خانواده، تفریح خاص و خبرساز خود- شکار- را نیز فراموش نمی‌کند. در سال ۲۰۱۰ از وی عکسی با یک لاشه پلنگ در خطر انقراض - در سفرش به آفریقا- منتشر شد که انتقادهای فراوانی را در پی داشت. او این کار را در سال ۲۰۱۲ با انتشار عکس خود، چاقو در دست در کنار یک فیل غرق در خون تکرار کرد که انتقادها را به جایی رساند که یکی از حامیان مالی برنامه تلویزیونی پدرش به همین علت از حمایت مالی‌اش دست کشید.

ورود دونالدها به بازی ریاست‌جمهوری

«اگر شما یک ظرف پر از شکلات داشته باشید، اما بدانید که سه شکلات در میان آن‌ها شما را خواهد کشت، دیگر به صورت مشت از آن ظرف شکلات برنمی‌دارید.» این جمله از دونالد جونیور درباره اجازه ورود پناهجویان سوری و مقایسه پناهجویان با شکلات، شاید تلاش‌های سیاسی او را برای موفقیت سیاسی پدرش - به خوبی- توضیح دهد. او خود را به عنوان مشاور اصلی پدر مطرح کرد و در کمپین انتخاباتی، بارها به انتقاد از رسانه‌های جریان اصلی آمریکا پرداخت و آن‌ها را متهم کرد که از کنار اشتباهات هیلاری کلینتون می‌گذرند. جونیور از هیچ فرصتی برای سرکوب هیلاری فروگذار نبود و نمی‌گذاشت کوچک‌ترین اشتباه وی از دید همگان پنهان بماند، همان تشنگی حریصانه‌ای که او را به ارتباط غیرقانونی با کشور حساس -روسیه- نیز کشاند و اکنون ۶ ماه پس از ورود پدرش به کاخ سفید، بدشکلی پاپیچ وی شده است.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.