مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی از حضور ۵۰ هزار دانش آموز نخبه زیارت اولی، جهت زیارت بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) تا پایان سال جاری در مشهد خبر داد.

تشرف ۵۰ هزار نخبه زیارت اولی به حرم مطهر رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی از حضور ۵۰ هزار دانش آموز نخبه زیارت اولی، جهت زیارت بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) تا پایان سال جاری در مشهد خبر داد. محمدتقی فخریان در گفت‌وگو با خبرنگار قدس با اعلام این خبر گفت: این حرکت عظیم فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ زیارت و سیره و معارف رضوی و توجه به اهمیت نائل شدن اقشار مختلف جامعه به زیارت امام هشتم(ع) (بخصوص آنانی که تا به حال به مشهد مشرف نشده‌اند) و در راستای سیاست‌های جدید آستان قدس رضوی می‌باشد.

وی ادامه داد: این برنامه و حرکت فرهنگی با پشتیبانی و حمایت‌های نهادها، سازمان‌ها و مجموعه‌های مختلفی از جمله: معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی، آموزش و پرورش، ستاد اقامه نماز کشور، تشکل‌های دانش آموزی سراسر کشور و... انجام می‌شود.

مدیرعامل این بنیاد اضافه کرد: این دانش آموزان نخبه، افرادی هستند که در یکی از حوزه‌های فرهنگی، تربیتی و اجتماعی در طول سال تحصیلی به عنوان یک دانش آموز فعال و ممتاز از سوی آموزش و پرورش و ستاد اقامه نماز استان‌های مختلف کشور، انتخاب می‌شوند.

فخریان تأکید کرد: مطابق هماهنگی‌های به عمل آمده از سوی ستاد اقامه نماز کشور، قرار است یکی از طلبه‌های جوان از سوی این ستاد از مبدأ تا مقصد (در شهرها و استان‌های گوناگون) این گروه دانش آموزی اعزامی به مشهد مقدس را همراهی نماید.

وی با بیان اینکه این اردوها (اعزام دانش آموزان) از ۲۵ تیر تا پایان اسفند جاری انجام می‌شود، تأکید کرد: این دانش آموزان پس از حضور در مشهد مقدس از برنامه‌های متنوع فرهنگی و زیارتی از قبیل: زیارت مضجع شریف رضوی، بازدید از اماکن متبرکه و مجموعه‌های تفریحی و فرهنگی آستان قدس رضوی(از جمله موزه‌ها، کتابخانه، تربیت بدنی و...) استفاده خواهند کرد.

مدیرعامل این بنیاد متذکر شد: از ۲۵ تیر تا ۲۵ شهریور سال جاری (حدود دو ماه) و در فصل تابستان، حدود ۲۰ هزار دانش آموز نخبه زیارت اولی و حدود ۳۰هزار دانش آموز دیگر نیز تا پایان اسفندماه سال جاری مطابق برنامه ریزی‌های انجام شده به مشهد مقدس مشرف می‌شوند.

فخریان گفت: بخشی از این دانش آموزان در مدارس امام رضا(ع) وابسته به بنیاد فرهنگی رضوی، بخشی در اردوگاه‌های وابسته به آموزش و پرورش و بخشی هم به صورت خودیاری تشکل‌های دانش آموزی، اسکان داده می‌شوند.

وی تصریح کرد: تاکنون براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای حدود ۳۰۰۰ نفر از این دانش آموزان جهت اسکان در مدارس امام رضا(ع) (به مدت سه روز) در فصل تابستان جمعاً ۹۰۰۰ نفر روز برنامه‌ریزی شده است.

مدیرعامل این بنیاد اذعان داشت: آموزش و پرورش نیز برای جمع کثیر دیگری از این دانش‌آموزان با همکاری آستان قدس رضوی جهت اسکان در فصل تابستان، در حال برنامه‌ریزی می‌باشد.

وی یادآور شد: از نکات قابل توجه در این اقدام فرهنگی، توجه ویژه به زیارت دانش‌آموزان نخبه زیارت اولی از مناطق محروم و مستضعف کشور می‌باشد که در راستای موارد مندرج در منشور هفت گانه رهبر معظم انقلاب صورت گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.