وزارت امور خارجه ایران طی بیانیه‌ای در خصوص اجرای تعهد آمریکا بر اساس برجام، اقدام این کشور در اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را محکوم کرد.

ایران اقدام سخیف آمریکا در تحریم‌های جدید را محکوم و متقابلا اقدام می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، وزارت امور خارجه ایران بیانیه‌ای را در خصوص اجرای تعهدات آمریکا بر اساس برجام صادر کرد که متن این بیانیه بدین شرح است:

رئیس جمهور آمریکا در اجرای تعهدات کشور خود بر اساس برجام، اقدام به تمدید توقف تحریم های کنگره آمریکا علیه ایران کرد. بر اساس برجام رئیس جمهور آمریکا متعهد است با استفاده از اختیارات خود، اجرای تحریم های هسته ای کنگره آمریکا علیه ایران را متوقف کرده و مرتباً به این توقف استمرار بخشد.

همزمان، وزیر امور خارجه آمریکا نیز برخلاف تمامی ادعاهای قبلی یک بار دیگر پایبندی ایران به برجام را طی نامه ای به کنگره آن کشور گواهی نمود.

در کنار اجرای این تعهدات، دولت آمریکا به منظور جبران ناکامی خود در قانع کردن متحدین اروپایی برای خروج از برجام، اقدام به اضافه کردن نام تعداد دیگری از اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی و خارجی، به فهرست تحریم های یکجانبه و غیرقانونی خود به بهانه کمک به برنامه موشکی ایران کرد.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با محکوم کردن اقدام سخیف و بی ارزش آمریکا در اضافه کردن اسامی افراد جدید به فهرست تحریم های غیرقانونی خود، متقابلا اقدام به تحریم تعدادی دیگر از اشخاص حقیقی و حقوقی آمریکایی که در ضدیت با مردم ایران و سایر ملل مسلمان منطقه گام برداشته اند، خواهد نمود. اسامی این اشخاص به زودی اعلام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.