ساری- مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران با اعلام اینکه بازار کار نیاز به مشاغل یقه سفید ندارد، ادامه داد: در دانشگاه ها مهارت شکل نمی گیرد و به آنها اعلام کردیم مراکزمان را تعطیل و کارگاه های ۴۰ ساعته کارورزی را به شکل دقیق و استاندارد آموزش دهیم.

جامعه از بیکاری رنج می برد / خروجی دانشگاه ها، اشتغالزا نیست

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، گرزین صبح چهارشنبه در آستانه ملی مهارت در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی، مهارت آموزی را پیش نیاز توسعه دانست و اظهار کرد: شعار فنی و حرفه ای در استان، «هر مازندرانی، یک مهارت» است.

وی خاطرنشان کرد: آنچه دانشجویان در دانشگاه ها می آموزند، تطابقی با بازار کار ندارد.

گرزین در پاسخ به سوال قدس آنلاین، با بیان اینکه بیسوادی مهارتی از مشکلات جدی جامعه است، اضافه کرد: آموزش مهارت های فنی و حرفه ای باید در سبد زندگی مردم قرار گیرد.

وی با تاکید بر این نکته که هیچ اقتصادی بدون آموزش های مهارتی، مقاومتی نخواهد شد، گفت: اشتعال های بزرگ با بنگاه های کوچک شکل می گیرد.

گرزین با اشاره به اینکه آموزش جوانان جویار کار و ارتقا مهارت شاغلین را در دستور کار داریم، افزود: در سال گذشته ۷۲ هزار نفرآموزش های مهارتی را فرا گرفتند و پیش بینی می شود امسال نیز بیش از ۷۵ هزار نفر آموزش ببینند که از این تعداد، آموزش ۳۵ هزار نفر در مراکز دولتی اتفاق خواهد افتاد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران با بیان اینکه آموزش های تقاضامحور را در دستور کار قرار دادیم تا به اثربخشی بهتر برسیم، اضافه کرد: در این راستا تفاهم نامه هایی را با دستگاه های اجرایی منعقد گردید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.