خرم آباد- پیکر پاک ۶ شهید گمنام روز پنجشنبه در استان لرستان تشییع و به خاک سپرده می شود.

پیکر پاک ۶ شهید گمنام در لرستان تشییع می شود

به گزارش قدس آنلاین، ناصر فرید اظهار داشت: در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) و همزمان با سراسر کشور پیکر پاک ۶ شهید گمنام از شهدای تازه تفحص شده فردا در شهرهای خرم‌آباد، بروجرد، الیگودرز و ازنا تشییع و به خاک سپرده می‌شود.

وی افزود: این شهدای مربوط به عملیات­‌های خیبر، کربلای ۲، بدر و مجنون هستند.

نماینده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در لرستان  گفت: شهید گمنام ۲۷ ساله ای از این شهداء که در عملیات مجنون در منطقه مجنون به شهادت رسیده در محل لشکر ۸۴ خرم‌آباد تشییع و به خاک سپرده می‌شود و دو شهید گمنام ۱۷ و ۲۸ ساله عملیات‌های خیبر و بدر نیز در بروجرد، شهید ۲۱ ساله عملیات کربلای ۲ و شهید ۲۰ ساله عملیات مجنون نیز در مومن آباد ازنا و شهید گمنام ۱۷ ساله عملیات بدر هم در الیگودرز به خاک سپرده می‌شوند.

آقای فرید با بیان اینکه ۹۸ شهید گمنام در۲۸ نقطه لرستان به خاک سپرده شده‌اند، افزود: با این وجود مناطقی در استان وجود دارد که تاکنون میزبان شهید گمنام نبوده و لذا با درخواست به کمیته مفقودین استان در لیست انتظار قرار خواهند گرفت.

وی گفت: مراسم شبی با شهدا امشب در محل‌های تشییع برگزار می شود و پیکر پاک این شهیدان فردا ساعت ۹ بر روی دستان مردم شهید پرور و ولایتمدار استان تشیع و به خاک سپرده خواهد شد.

آقای فرید در باره فرایند شناسایی شهدا نیز افزود: به دلیل زمان بر بودن شناسایی شهدای گمنام، پس از خاکسپاری DNA شهدای تفحص شده با DNA خانواده‌هایی که اعلام مفقودی شهید داشته اند مطابقت میشود و در صورت همخوانی، شهید گمنام شناسایی خواهد شد.

منبع: صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.