​ایلام- مدیرکل شرکت غله و بازرگانی استان ایلام گفت: تکنولوژی پخت نان در ایلام ضعیف و منسوخ شده است.

تکنولوژی پخت نان ایلام منسوخ شده است

کامران سلیمان پور روز چهارشنبه در گفتگو با قدس آنلاین، با بیان اینکه کیفیت گندم و آرد تولیدی استان بر اساس اعلام کارشناسان مناسب و در حد مطلوب است، اظهارداشت: گزارشاتی که از طریق نهادهای نظارتی همچون سازمان استاندارد و دیگر نهادهای نظارتی ارائه شده، تأییدی بر کیفیت مطلوب گندم و آرد تولیدی در استان ایلام است و در این خصوص جزو استان های برتر کشور قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه تکنولوژی پخت نان در کیفیت آن مؤثر است، افزود: دستگاه های پخت نان در استان از کیفیت خوبی برخوردار نیستند و تکنولوژی این صنعت در استان منسوخ شده و برای تولید نان با کیفیت و مطلوب به دستگاه های به روز و پیشرفته نیازمندیم.

مدیرکل شرکت غله و بازرگانی استان ایلام مواد اولیه، نیروی انسانی و تجهیزات و دستگاه ها را در کیفیت نان تولیدی مؤثر دانست و تأکید کرد: با همکاری فنی و حرفه ای خبازان و کارگران نانوایی ها را آموزش داده ایم، اما متأسفانه شاهد تغییرات مستمر و متعدد در کارگران واحدهای خبازی هستیم و کارگران آموزش دیده و حرفه ای اغلب حاضر به ادامه فعالیت در نانوایی ها نیستند.

کامران سلیمان پور به نامناسب بودن قیمت فروش نان و هزینه های تولید آن اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: برخی نانوایی ها برای جبران هزینه ها اقدام به تخلفاتی کرده و کیفیت نان را کاهش می دهند و دستگاه های نظارتی نیز با این تخلفات برخورد کرده اما جرایم صادره بازدارندگی کافی نداشته اند.

وی با تأکید بر تقویت دستگاه های نظارتی بر پخت نان در سطح استان، بیان داشت: انتظار می رود که شهروندان نیز از نانوایی هایی که پخت مطلوب و مناسب ندارند، نان تهیه نکرده تا این واحدهای خبازی مجبور به افزایش کیفیت نان خود شوند.

مدیرکل شرکت غله و بازرگانی استان ایلام با بیان اینکه پروسه تولید نان با کیفیت زمان بر است، یادآور شد: در صورتی که مراحل تولید خمیر مناسب و مطلوب برای پخت و همچنین زمان پخت نان در نانوایی ها رعایت نشود و تخمیر مناسب آرد صورت نگیرد، طبیعتاً نان تولیدی از کیفیت خوبی برخوردار نخواهد بود و نانوایی ها بایستی به این نکات توجه کافی داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.