ارومیه- دی ماه سال گذشته معاون فنی و عمرانی شهردار ارومیه از احداث و افتتاح شهربازی بزرگ ارومیه در اردیبهشت ماه سال ۹۶ خبر داد اما با فرا رسیدن سه ماهه دوم و گذشت یک ماه از تابستان امسال به نظر می رسد امیدی به بهره برداری این شهربازی نیست.

کمبود اعتبارات «شهربازی» ارومیه را به بازی گرفته است

قدس آنلاین-گروه استان ها: معاون فنی و عمرانی شهردار ارومیه پیش از این قول داده بود که شهربازی مدرن این شهر را به عنوان بزرگترین شهربازی شمال غرب کشور در دهکده ساحلی چی چست با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی، اردیبهشت ماه سال ۹۶ به بهره برداری خواهد رساند.

رضا جوان کیا همچنین سال گذشته وعده داد تا در این شهربازی علاوه بر زمین های بازی مختلف برای بزرگسالان، نوجوانان و کودکان، فضاهای تفریحی دیگری شامل پیست کارتینگ، آبشار و جنگل ایجاد شود.

گفتنی است شهر ارومیه با تعداد ۷۰۰ هزار نفر جمعیت سال هاست که از نبود شهربازی رنج می برد و تنها شهربازی این شهر به نام دنیای بازی ارومیه نیز علاوه بر مستعمل شدن دستگاه هایش، برخی دستگاه های دیگر توسط استاندارد پلمپ شده و فاقد استانداردهای ایمنی است.

شهروندان منتظر باشند

با وجود اینکه افزون بر ۲ ماه از فصل تابستان و فصل اوقات فراغت و بیکاری کودکان می گذرد اما ظاهرا شهربازی ارومیه اندر خم یک کوچه است.

شهردار ارومیه در این رابطه کمبود منابع مالی را عامل تاخیر در افتتاح شهربازی ارومیه عنوان می کند.

محمد حضرت پور با بیان اینکه روند عملیات اجرایی شهربازی «چی چست» در سه ماه گذشته با وجود بحران مالی در حال اجرا بوده بیان کرد: اما به تازگی و به دلیل مشکلات مالی روند اجرایی این طرح کند شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر سه دستگاه از تجهیزات دنیای بازی در مجموعه بزرگ تفریحی و گردشگری «چی چست» نصب شده ولی نصب باقی دستگاه ها به دلیل مسافرت متخصصان ایتالیایی به کشورشان با تاخیر انجام می شود.

حضرت پور ادامه داد: این شهربازی با ۱۶ هکتار مساحت به تجهیزات روز شهربازی دنیا مجهز است و تا شعاع ۲۵۰ کیلومتری ارومیه، گردگشارن را به این دهکده جذب می کند.

وی افزود: اقدامات ویژه ای نیز برای بهبود وضعیت راه دسترسی دهکده چی چست از ارومیه در دست انجام بوده که تامین روشنایی مسیر دسترسی و تعریض جاده منتهی به شهربازی از جمله این طرح هاست.

شهردار ارومیه بیان کرد: مجموعه گردشگری و تفریحی چی چست شامل هتل چهار ستاره، باغ گل ها، آبشار سه بعدی و موزیکال، کافی شاپ، رستوران، آمفی تئاتر مدرن، کارتینگ، زمین تیراندازی، فوتبال، والیبال و والیبال ساحلی و باند هواپیماهای موتوری، قلعه چوبی و شهربازی مدرن است و با هدف ایجاد نشاط اجتماعی و توسعه صنعت گردشگری احداث می شود.

پیوست فرهنگی فراموش نشود

هر چند که احداث مجموعه هایی نظیر شهربازی اتفاقی تازه و قابل تامل برای شهروندان ارومیه است اما نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه بر این نکته تاکید دارد که با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر وجود پیوست فرهنگی در طرح های مختلف، مسئولان باید توجه لازم را داشته باشند تا این پیوست در طرح های اقتصادی و عمرانی به حاشیه رانده نشود.

حجت الاسلام سیدمهدی قریشی می افزاید: در طرح های تفریحی ارومیه نظیر تله کابین و شهربازی تمام تلاش ها به انجام کار معطوف شده و هیچ پیوست فرهنگی برای این طرح ها در نظر گرفته نشده است.

وی یادآور شد: افراد یا نهادهایی که می خواهند مراکز تفریحی و گردشگری راه اندازی کنند، ابتدا باید پیوست فرهنگی آن را ارائه دهند و سپس به فکر اجرای طرح با لحاظ کردن پیوست فرهنگی باشند.

وی اظهار کرد: رعایت پیوست فرهنگی در طرح های صنعتی، اقتصادی و تفریحی از تاکیدات مهم مقام معظم رهبری است ولی در کشور هیچ سامانه ای در خصوص پیگیری این پیوست ایجاد نشده و در حد شعار باقی مانده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.