بوشهر-رئیس سازمان شیلات ایران گفت: با اجرای برنامه‌های پرورش ماهی در قفس، تا پایان برنامه ششم تولید این آبزی با افزایش ۲۰۰ هزارتنی به ۸۰۰ هزار تن می‌رسد.

ظرفیت تولید ماهی در قفس تا پایان برنامه ششم به ۸۰۰ هزار تن می‌رسد

به گزارش قدس آنلاین، حسن صالحی پیش از ظهر چهارشنبه در حاشیه آیین بهره‌برداری از طرح پرورش ماهی در قفس در دریاچه سد رئیسعلی دلواری دشتستان با بیان اینکه گسترش طرح پرورش ماهی در قفس یکی از برنامه‌های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است اظهار داشت: پرورش ماهی در قفس برای افزایش تولید منابع پروتئینی و توسعه اشتغال براساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اجرایی شده که  نقش مهمی در تولید، اشتغال و صادرات دارد.

وی از افزایش تولید ماهی در کشور خبرداد و خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان برنامه ششم توسعه ظرفیت تولید ماهی در قفس با افزایش 200 هزارتنی به 800 هزار تن می‌رسد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه اکنون چندین طرح پرورش ماهی در قفس در خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر اجرایی شده خاطر نشان کرد: با اجرای برنامه‌های پرورش ماهی در قفس، تولید این آبزیان از 20 هزار تن فعلی به 50 هزار تن تا پایان امسال افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه پارسال تاسیسات مورد نیاز برای تولید 20 هزار تن ماهی در قفس در کشور فراهم شد خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح‌ها 350 قفس در منابع آبی و دریایی استان‌های مختلف ساحلی مستقر شد.

صالحی  به اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در دریاچه سد رئیسعلی دلواری دشتستان پرداخت و با بیان اینکه این طرح یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های ملی است تصریح کرد: مهمترین مزیت طرح پرورش ماهی در قفس سد رئیسعلی دلواری فراهم‌شدن زنجیره کامل تولید، شامل تکثیر بچه ماهی، تولید غذا، پرورش و بسته بندی است.

رئیس سازمان شیلات ایران با بیان اینکه این طرح در سال 3 دوره پرورش دارد افزود: طرح پرورش ماهی در قفس در دریاچه سد رئیسعلی دلواری دشتستان در هر دوره دو هزار تن ماهی تولید می‌کند.

وی با اشاره به حمایت دولت از طرح‌های آبزی پروری افزود: برای این طرح نیز تسهیلاتی از صندوق توسعه ملی اختصاص یافته که بخشی از آن پرداخت شده و بخشی دیگر نیز هنگام تکمیل زنجیره این صنعت پرداخت می‌شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.