کرج-معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه طرح احداث کلینیک‌های ویژه با استفاده از فناوری هوشمند در کشور پیگیری می‌شود، گفت: در این طرح ۳۹۶ هزار مترمربع در استانهای مختلف احداث که ۸۳ طرح بهره‌برداری شده است.

کلینیک‌های ویژه با استفاده از فناوری هوشمند احداث  می شود

به گزارش قدس آنلاین، سیدعلی صدرالسادات در جشنواره بهره‌برداری از ۱۴۰۰ تخت بیمارستانی در استان البرز که پیش از ظهر امروز در دانشگاه علوم پزشکی استان البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه در سطح کشور در غالب برنامه‌های توسعه وزارت بهداشت در حوزه منابع فیزیکی و بخش زیرساخت‌ها نیاز بزرگی لازم بوده است، اظهار داشت: شاخص‌های مطلوبی در این زمینه وجود نداشت و البته در حال حاضر هم وجود ندارد.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه سرانه تخت در کشور ۱.۶۷ بود و به همین سبب در دولت یازدهم تکمیل ۲۰ هزار تخت کلید خورد، ادامه داد: در حال حاضر بزرگترین پروژه‌های درمانی ۳۵ سال اخیر انجام شده و ۲۵ درصد تخت بیمارستانی افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در این طرح‌ها با موافقت مجلس از یک درصد ارزش افزوده سلامت استفاده شده است، بیان کرد: در این طرح در کشور از ۲۲ بیمارستان با ظرفیت بیش از ۲۰۰ تخت و در کل ۶ هزار و ۴۶۸ تخت بهره‌برداری شد.

صدرالسادات با بیان اینکه از ۴۵ بیمارستان با ظرفیت بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ تخت با ظرفیت هزار و ۱۲۲ تخت  بهره‌برداری شده است، اضافه کرد: در استانهای محروم و کم برخوردار سرانه‌های تخت افزایش داده شده است.

وی با اشاره به اینکه در دوره‌های گذشته وزارت بهداشت سالانه بین یک هزار و ۸۰۰ تا ۲ هزار تخت می‌ساخت، بیان کرد: ‌تا پایان شهریورماه سال جاری ۵ هزار تخت دیگر اضافه می‌شود.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه در البرز در سال جاری ۲۲۰۰ تخت فعال وجود دارد که ۸۷۸ فرسوده است، ادامه داد: در بحث پروژه‌های تحول سلامت در کشور بلوک‌های زایمان ایجاد و در توسعه بخش‌های ویژه ارتقا هتلینگ بیمارستان‌ها ۲۰۲ طرح تکمیل و یک هزار و ۲۰۷ تخت ldr اجرا و ۳۲ تخت بهسازی شده است.

وی با اشاره به طرح احداث کلینیک‌های ویژه با استفاده از فناوری هوشمند، عنوان کرد: در این طرح ۳۹۶ هزار مترمربع در استان‌های مختلف احداث که ۸۳ طرح بهره‌برداری شده و در البرز کلینیک شهید باهنر افتتاح شده و حصارک در دست اجرا است.

صدرالسادات با بیان اینکه طرح احداث و بهسازی اورژانس‌های بیمارستانی ۲۰۰ هزار مترمربع احداث و بهسازی شده در کشور انجام شده است، افزود: در این طرح بیش از ۲۹ پروژه با ظرفیت ۵۹۳ تخت بهره‌برداری شده و در البرز ۳۰ تخت اورژانس اضافه شده است. 

وی با اشاره به اینکه در طرح مراکز غربالگری تشخیص سرطان، ۲۳ پروژه با ۱۰۲ تخت بهره‌برداری شده است، بیان کرد: در طرح افزایش بخشهای ویژه بیمارستان‌ها، ۸۰ هزار مترمربع اضافه شده که ۲۳۳۶ تخت اضافه و ۳۷۰ پروژه بهره‌برداری شده است.

صدرالسادات با اشاره به طرح ارتقا هتلینگ بیمارستان‌ها، اظهار داشت: ۵۷۰ بیمارستان در نزدیک ۲.۵ میلیون مترمربع بهسازی شده و در البرز در ۱۱ بیمارستان با رشد ۷۵ درصد انجام شده است.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه تا سال ۹۵، ۳ هزار و ۴۰۰ خانه بهداشت احداث، ۳۶۵ مرکز جامع سلامت روستایی و ۴ هزار و ۵۲۵ واحد بهداشتی تکمیل شده است، افزود: از اهداف وزارتخانه افزودن ۶ هزار و ۶۵۶ پروژه دیگر است.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد وزارت بهداشت و ۵۰ درصد خیرین و مسئولان محلی هزینه این پروژه‌ها را می‌دهند، گفت: با اجرای این طرح یک هزار و ۵۰۰ پروژه تکمیل شده است.

صدرالسادات با بیان اینکه در البرز، ۳۶ خانه بهداشت، ۱۸ پایگاه بهداشتی و ۸ مرکز جامعه سلامت در این طرح اضافه شده است، ادامه داد: در بخش درمان در کشور، ۷۰۰ پروژه طرح تحول سلامت و ۶ هزار و ۱۵ پروژه بهداشتی انجام شده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.