در پی تشدید تنش‌ها بین آنکارا- برلین بر سر بازداشت فعالان حقوق بشر در ترکیه که یکی از آن‌ها تبعه آلمانی بوده سفیر ترکیه به وزارت امور خارجه آلمان فراخوانده شد.

سفیر آنکارا در برلین به وزارت امور خارجه احضار شد

به گزارش قدس آنلاین، تنش ها بین برلین و آنکارا بر سر بازداشت تعدادی فعال حقوق بشر در ترکیه بالا گرفته است.

 به دنبال بازداشت تعدادی فعال حقوق بشر در ترکیه از جمله یک فعال حقوق بشر آلمانی، سفیر ترکیه در برلین به وزارت امور خارجه این کشور احضار شد.

یک سخنگوی وزات امور خارجه آلمان امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که ما به سفیر ترکیه صریح و بی پرده گفته ایم که این بازداشت ها قابل درک نیست. سفیر آنکارا در برلین نیز اطمینان داد که درخواست آلمان برای آزادی فوری این فعال حقوق بشر آلمانی را به دولت خود منتقل کند.

وزیر امور خارجه آلمان به دلیل بازداشت این فعال حقوق بشر آلمانی در ترکیه مرخصی خود را لغو کرده و قرار است فردا  در برلین درباره این بحران اظهار نظر کند.

ترکیه اخیرا با بازداشت یک فعال حقوق بشر آلمانی و پنج فعال حقوق بشر دیگر خشم بین المللی را برانگیخته است.

در مجموع از زمان کودتای نظامی نافرجام سال گذشته در ترکیه 22 آلمانی در این کشور دستگیر شده اند. نشریه دی سایت این خبر را با استناد به یک پاسخ وزارت خارجه آلمان به یک درخواست حزب سبز این کشور منتشر کرده است.

بازداشت "پیتر اشتویدتنر"، فعال حقوق بشر آلمانی در ترکیه به اتهام حمایت از گروه های تروریستی خشم حزب سوسیال دموکرات و حزب چپ آلمان را نیز برانگیخته است.

"آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان هم بازداشت یک فعال حقوق بشر آلمانی در ترکیه را محکوم کرده و خواستار آزادی وی شد.

مرکل همچنین تاکید کرد که ما بر این عقیده ایم که این دستگیری کاملا غیر قابل توجیه است. ما از طرف دولت آلمان همه اقدامات لازم را در همه سطوح انجام می دهیم تا به آزادی وی منجر شود. این متاسفانه یک مورد دیگر از مواردی است که انسان های از دید ما بی گناه در چرخ های عدالت گرفتار شده و به زندان می افتند. بنابراین این دلیلی برای بیشترین نگرانی‌ها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.