وزیر ارشاد گفت: شورای پاسداشت زبان فارسی در وزارت ارشاد به ریاست وزیر ارشاد و عضویت دستگاه‌های مختلف مانند وزارت علوم، ناجا، قوه قضائیه، ثبت شرکت‌ها و به خصوص با حضور فعال رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی دکتر حدادعادل به صورت ماهیانه تشکیل می‌شود.

شورای پاسداشت زبان فارسی در وزارت ارشاد با حضور حدادعادل هر ماه تشکیل می‌شود

به گزارش قدس آنلاین،  سیدرضا صالحی‌امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره برنامه‌های این وزارتخانه برای پاسداشت زبان فارسی در مقابل سایر زبان‌ها و به خصوص زبان انگلیسی، اظهار داشت: شورای پاسداشت زبان فارسی در وزارت ارشاد به ریاست وزیر ارشاد و عضویت دستگاه‌های مختلف مانند وزارت علوم، ناجا، قوه قضائیه، ثبت شرکت‌ها و به خصوص با حضور فعال رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی دکتر حداد به صورت ماهیانه تشکیل می‌شود و این مسئله را دنبال می‌کنیم.

وزیر ارشادبا بیان اینکه در این بخش همزمان نیازمند سه اقدام هستیم، گفت: هماهنگی در سطح ملی و انسنجام همه دستگاه‌ها، ساز و کارهای قانونی که بتوانیم اختیارت لازم را برای اعمال قانون داشته باشیم و دیگرمسئله اجراست. در حال حاضر این انسجام شکل گرفته و ساز و کارهای لازم برای اصلاحات قانونی نیز فراهم شده است. در سطح اجرا با  قوه قضائیه و ناجا جلساتی داریم و به تدریج جهت‌گیری به سمت اصلاح این روند پیش می‌رود.

وی ادامه داد:‌ باور داریم زبان فارسی دارای هویت و تبار تاریخی است و هیچ زبانی نمی‌تواند جایگزین ارزش‌های بالای این زبان شود. کار فرهنگی در قالب صدا و سیما، رسانه‌ها و فضای مجازی بسیار مهم است. مسئله فرهنگ‌سازی زبان فارسی در حوزه پیامک‌ها را در گذشته داشتیم، می‌بینیم که مردم به راحتی از آن عبور کردند. در حال حاضر بیشتر پیامک‌ها به شکل فارسی ارسال می‌شود و این مسئله جزو فرهنگ عمومی شده است.

وی تاکید کرد: صدا و سیما هم به این بحث باور دارد، جهت‌گیری مثبتی آغاز شده، جلسات ما به صورت مستمر ادامه دارد و انشاءالله نتایج آن را خواهید دید.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.