رئیس جمهور ترکیه یک لیست حاوی حامیان تروریسم را به آلمان ارائه داده که در آن برای اولین بار نام چند شرکت مهم آلمانی دیده می‌شود.

به گزارش قدس آنلاین، دولت ترکیه لیستی از حامیان تروریسم را به آلمان ارائه داده که روی آن برای اولین بار نام چند شرکت آلمانی هم قید شده است. به این ترتیب ترکیه اتهامات خود علیه آلمان را گسترش داده و دوباره زخم دیگری بر پیکره روابط دو کشور می زند.

روی این لیست که به اداره فدرال پلیس جنایی آلمان تحویل داده شده است در مجموع 68 شرکت و فرد نامیده شده است که از جمله آن ها شرکت دایملر و شرکت صنایع شیمیایی "ب آ اس اف" که بزرگترین شرکت صنایع شیمیایی دنیا است قرار دارد؛ همچنین دو اغذیه فروشی در ایالت نوردهاین وست فالن هم در لیست ترور اردوغان قرار دارند. شرکت هایی که نام آن ها در این لیست قرار گرفته است به زعم آنکارا با جنبش فتح الله گولن که اردوغان آن را مسبب کودتای نظامی نافرجام در کشورش می داند در ارتباط هستند.

محافل دولتی آلمان این لیست ارائه شده از طرف ترکیه را مضحک و خنده دار ارزیابی کرده اند.

اداره فدرال پلیس جنایی آلمان خواستار اطلاعات بیشتری در این باره از ترکیه شده اما هنوز پاسخی دریافت نکرده است.

اوایل ماه جولای رئیس جمهور ترکیه در گفتگو با نشریه دی سایت اعلام کرد که آنکارا 4500 پرونده با اطلاعاتی درباره طرفداران گولن را در اختیار آلمان قرار می دهد و آن ها باید این تروریست ها را به آنکارا تحویل دهند و تا زمانی که این کار انجام نشود آنکارا آلمان را به عنوان یک کشور حامی تروریسم می بیند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.