یک نشریه آمریکایی با اشاره به سخنان اخیر فرمانده سپاه ایران مبنی بر لزوم رفتن نیروهای آمریکایی از شعاع ۱۰۰۰ کیلومتری مرزهای ایران، نوشت که این اظهارات ضربه‌ای محکم به تحریم‌های اخیر آمریکا علیه تهران بود.

اظهارات اخیر فرمانده سپاه ضربه‌ای به تحریم‌های آمریکا علیه ایران بود

به گزارش قدس آنلاین، نشریه نیوزویک آمریکا در گزارشی به اظهارات اخیر فرماندهان ارشد سپاه درباره لزوم رفتن نیروهای نظامی آمریکا از اطراف ایران پرداخت.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب ایران با گفتن این موضوع که واشنگتن باید حضور نظامی خود در منطقه را پایان بخشد به تصمیم اخیر واشنگتن در اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران ضربه زد.

"محمد علی جعفری" فرمانده سپاه ایران روز چهارشنبه خواستار آن شد تا آمریکا تمامی نیروهای نظامی خود در شعاع ۱۰۰۰ کیلومتری مرزهای ایران را خارج کند، فاصله‌ای که شامل تمام عملیات نظامی آمریکا در خاورمیانه و افغانستان می‌شود.

این اظهارات در پاسخ به تصمیم اخیر واشنگتن در اعمال تحریم‌های اقتصادی بیشتر علیه ایران، تنها یک روز پس از آن بود که دولت "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا به این نتیجه رسید که ایران به تعهدات خود بر اساس توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ پایبند بوده است.

وزارت امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که تحریم‌های جدید علیه ایران به دلیل حمایت این کشور از  گروه‌هایی است که آمریکا آنها را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار داده، اتهامی که آمریکا به سپاه نیز وارد کرده است.

جعفری در سخنان اخیر خود نیز به شدت با این اتهامات مقابله کرد.

ایران و آمریکا هر دو درگیر جنگ با گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه بوده و هر دو کشور همدیگر را متهم می‌کنند که در حال پیشبرد سیاست‌هایی با هدف بی ثبات کردن منطقه در راستای افزایش نفوذ خود هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.