اردکان- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تامین اجتماعی اقدام به سرمایه‌گذاری برای تحقق اقتصاد مقاومتی می‌کند.

تامین اجتماعی اقدام به سرمایه‌گذاری برای تحقق اقتصاد مقاومتی می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، علی ربیعی صبح پنجشنبه در آیین کلنگ‌زنی نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی اردکان با اشاره به اینکه توسعه انرژی‌های خورشیدی در استان یزد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، اظهار داشت: یزد با توجه به شرایط اقلیمی که دارد، دارای ظرفیت‌های بسیاری در زمینه انرژی‌های خورشیدی است که باید از این ظرفیت‌ها به بهترین نحو ممکن استفاده کرد.

وی با تاکید بر ضرورت توجه همه مسئولان به بحث اقتصاد مقاومتی‌ خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی کشور در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، اقدام به سرمایه‌گذاری در عرصه‌های مختلف مورد نیاز کشور ایران کرده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در این زمینه، کلنگ‌زنی نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی اردکان یکی از نخستین طرح‌هایی است که از تامین اجتماعی کلنگ‌زنی شده است.

ربیعی به ظرفیت‌های بالای اقتصادی استان یزد و شهرستان اردکان اشاره کرد و ادامه داد: تولید انرژی‌های پاک از جمله انرژی خورشیدی از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که این انرژی‌ها زمینه کاهش محسوس آلودگی هوا و همچنین ایجاد اشتغال است.

وی با اشاره به اینکه اعتبار مورد نیاز این پروژه بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰ میلیارد تومان از این اعتبار توسط سازمان تامین اجتماعی و مابقی اعتبار لازم از محل فاینانس تامین و هزینه می‌شود.

همچنین وزیر وزیر تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی در این شهرستان ۲ مرکز تحقیقات سالمندی را نیز به بهره برداری رساند.

مرکز تحقیقات سالمندی اردکان شامل کلینیک طب سالمندی، مرکز نگهداری سالمندان و مرکز آموزشی و پژوهشی در سال ۸۲ تصویب و در نخستین گام به همت موسسه خیریه مجد شهرستان اردکان، با خرید زمینی به مساحت بیش از ۲۰ هزار متر مربع و زیربنای دو هزار و ۸۰۰ متر مربع در فاز نخست اجرایی شد.

در فاز نخست این طرح که از سال ۱۳۸۳ در شهرستان اردکان آغاز شد، بیش از ۲۳ میلیارد ریال هزینه شد که ۱۳ میلیارد ریال آن اعتبارات خیری و ۱۰ میلیارد ریال اعتبارات دولتی بود و پس از ۱۰ سال، در سال ۱۳۹۳ به بهره‌برداری رسید.

تفاهم‌نامه فاز دوم این طرح هم در سال ۱۳۹۰ منقعد شد و برای بازسازی و بهسازی مرکز توانبخشی حمیدیا، اقدامات لازم با اعتبار ۱۳ میلیارد ریال انجام شد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.