خطیب این هفته نماز جمعه تهران، تاکید کرد: قصه اعزام حجاج هم تصمیم وزارت خانه و یک نهاد نیست، تصمیم نظام اسلامی است که حجاج امسال به حج مشرف شوند.

اعزام حجاج تصمیم نظام بود/ مردم یک کابینه متعهد و متخصص می خواهند

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله احمد خاتمی خطیب این هفته نماز جمعه تهران اظهارداشت: دهه کرامت را پیش رو داریم. ابتکاری ستودنی است. فصل ارزشمندی است که جایگاه امامت تبیین شود.

وی با اشاره به هفته حج گفت: مسئله حج از واجباتی است مثل نماز و روزه. قصه اعزام حجاج هم تصمیم وزارت خانه و یک نهاد نیست. تصمیم نظام اسلامی که حجاج امسال به حج مشرف شوند. کشور میزبان باید شایسته ترین پذیرایی ها را از ضیوف الرحمان داشته باشد و باید به گونه ای عمل کنند که دیگر شاهد فجایع سختی که اتفاق افتاد در مسجد الحرام نباشیم.

وی خطاب به حجاج ایرانی گفت: حرف دومم نیز در مورد حجاج ایرانی است. آنها نماینده یک ملت انقلابی هستند،  آنجا به گونه ای عمل کنند که مایه فخر ایران اسلامی و انقلابی باشند.

خطیب نمازجمعه تهران با اشاره به روز ۵ مرداد سالگرد اقامه اولین نماز جمعه در تهران به امامت عالم مجاهد آیت الله طالقانی گفت: ایشان عالمی خستگی ناپذیر مانند کوه مقاوم بود و بعد از انقلاب نیز همراه امام راهش را ادامه داد.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه نماز جمعه، نماز جمعه شخص نیست، گفت: نماز جمعه تابلوی نظام اسلامی است، امیدواریم در سراسر کشور آن بهای شایسته ای که باید به این نماز عبادی سیاسی داده شود، داده شود.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به روز ۵ مرداد سالگرد عملیات مرصاد گفت: در این عملیات منافقان جنایتکار به عنوان سربازان صدام وارد صحنه شدند و به خیال کودکانه‌شان می خواستند بیایند کرمانشاه و از آنجا همدان و تهران را بگیرند، اما شتر در خواب بیند پنبه دانه. رزمندگان قهرمان ما آنان را به روز سیاه نشاندند.

وی با اشاره به همایش منافقین در فرانسه گفت: نفس اجازه دادن به اینکه این جنایتکاران در آنجا همایش بگیرند، این حمایت علنی از تروریسم است. متاسفانه فرانسه با استفاده از این مهره های سوخته و نیز موضع گیری های دیگرش نشان داد که در عرصه سیاسی عقب مانده است، استفاده از عناصر خائن و آدم کشی که مانند داعش عمل کرده اند.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: داعش امروز همان منافقین سال ۶۰ بودند که ۱۷ هزار بیگناه را ترور کردند. این همایش یعنی عملا مُهر امضا بر این ترورها گذاشتند.  

وی افزود: برخورد با اینها و کندن کلک منافقین از کشور از فرمان ارزشمند امام (ره) بود و آنهایی که فرمان امام (ره) را عمل کردند، باید به آنان مدال داد، نه اینکه بیایند در سایت هایشان جای جلاد و شهید را عوض کنند.

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: امروز اگر سپاه پاسداران موشک به دیرالزور و داعش زد همه می گویند بارک الله. آنهایی که در سایت شان جای جلاد و شهید را عوض کرده اند، توبه کنند.

وی با بیان اینکه ۳۱ تیر یادآور قیام ۳۱ تیر سال ۱۳۳۱ است، گفت: قبل از ۳۰ تیر شاه قوام السلطنه را سر کار آورد تا وحشیانه بر انقلابیون بتازد. مرحوم آیت الله کاشانی قسم خورد که اگر تا ۳۱ تیر قوام کنار نرفت، کفن پوش به صحنه می آید. آمدند سراغ مرحوم کاشانی که ۶ وزیر به تو می دهیم و ساکت باش، اما آیت الله کاشانی این موضوع را رد کرد. به هر حال قیام پیروز شد و مصدق سر کار آمد.

آیت الله خاتمی ادامه داد: از زمان سر کار آمدن مصدق تا کودتای ننگین ۳۲، ۱۳ ماه کشید، ولی حقیقت این است که مصدق قدرنشناسی کرد، نه قدر اسلام را دانست و نه قدر روحانیت را. با مرحوم آیت الله کاشانی درافتاد واین سبب شد زمینه سقوطش فراهم شود.

وی گفت: آیت الله کاشانی چند روز قبل از کودتا پیام داد که بوی کودتا به مشام می رسد. مصدق گفت من مستحضر به پشتیبانی ملت هستم، اما کودتا رخ داد.

وی با اشاره به انتخاب کابینه گفت: در عرصه سیاسی داخلی همه در انتظار این هستند که ببینند کابینه چه شکلی پیدا خواهد کرد. قانون همه چیز را روشن کرده است. رئیس جمهور وزرا را معرفی می کند و مجلس هم انتخاب می کند. این مسیر قانونی کار است.

آیت الله خاتمی در توصیه ای به رئیس جمهور و مجلس افزود: ما کابینه ای می خواهیم که برای مردم کار کند نه حاشیه سازی. مردم از شعار خسته شده اند، مردم مشکل دارند، مشکلات مردم را حل کنید، قرآن وروایات به شما می گوید دو معیار را در نظر بگیرید. یک: تعهد، دو: لیاقت و توانمندی. مردم یک کابینه متعهد، متخصص و کارا می خواهند.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین با اشاره به کویت گفت: بازی که اخیرا این کشور با نظام جمهوری اسلامی ایران شروع کرده است، یک کلمه می گویم که مانند آفتاب روشن است، لابی آمریکایی صهیونیستی تمام تلاشش این است که روابط ایران را با همسایگان تیره کند. این حرف پنهان و خبر سیاسی تازه آشکار شده نیست.

وی افزود: در این صحنه ما به وضوح لابی آمریکا و صهیونیست ها رامی بینیم، ولی به همسایگانمان دو کلمه می گوییم، شما چه بخواهید، چه نخواهید، ایران اسلامی قدرتمندترین کشور منطقه است. نفع خودتان در این است که روابط دوستانه با جمهوری اسلامی داشته باشید؛ چرا که به آن نیاز دارید.

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: ایران نشان داده است همسایگانی که روابط دوستانه با ایران داشته باشند، بهترین برخورد را با آنها خواهد داشت و بدانید دوستی با ایران برای شما مفید است، اما دوستی با آمریکا آخر و عاقبت ندارد. تا وقتی از شما استفاده می کنند که سودش را می برند، وقتی مدت مصرفتان تمام شد، مانند صدام با شما رفتار می کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.