تیم کشتی فرنگی نوجوانان ایران با کسب ۳ مدال طلا، ۵ نقره و یک برنز، عنوان قهرمانی آسیا را از آن خود کرد.

تیم کشتی فرنگی نوجوانان ایران قهرمان آسیا شد

به گزارش قدس آنلاین، رقابت های کشتی فرنگی نوجونان قهرمانی آسیا درروزهای ۲۹ و ۳۰ تیرماه در شهر بانکوک تایلند برگزار شد. در پایان تیم ایران با کسب ۳ مدال طلای محمد حسینوند، علی کبیری و سید مجتبی حسینی در اوزان ۵۴، ۶۹ و ۱۰۰ کیلوگرم، ۵ مدال نقره میلاد رضانژاد حسینوند، محسن مدهنی، مصطفی کایدخورده، مهران سعادتی فر و محمد نصرتی در اوزان ۵۰، ۵۸، ۶۳، ۷۶ و ۸۵ کیلوگرم و یک مدال برنز محمد کریمی نیا در وزن ۴۲ کیلوگرم و با ۸۷ امتیاز به عنوان قهرمانی رسید.

نتایج کشتی گیران کشورمان در روز دوم این مسابقات به شرح زیر است:

در وزن ۵۰ کیلوگرم میلاد رضانژاد حسینوند در مبارزه نخست با نتیجه ۹ بر ۲ کشتی گیر هندی را شکست داد. وی در دور بعد مقابل حریفی از کشور کره جنوبی با نتیجه ۸ بر صفر به پیروزی رسید. رضا نژاد در مرحله نیمه نهایی نیز با نتیجه ۲ بر صفر کشتی گیر ژاپنی را شکست داد و به دیدار فینال رسید. وی در این دیدار در مقابل کشتی گیری از کشور قرقیزستان در لحظات پایانی، با نتیجه ۲ بر ۲ مغلوب شد و به مدال نقره بسنده کرد. (۱- قرقیزستان ۲- ایران ۳- قزاقستان و هند)

در وزن ۵۸ کیلوگرم محسن مدهنی پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل کشتی گیر تاجیکستانی با نتیجه ۸ بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد وی در این مرحله نیز با نتیجه ۴ بر ۲ کشتی گیر ژاپنی را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. مدهنی در این دیدار مقابل حریف قزاقستانی ضربه فنی شد و به مدال نقره رسید. (۱- قزاقستان ۲- ایران ۳- قرقیزستان و ژاپن)

دروزن ۶۹ کیلوگرم علی کبیری در دور اول با نتیجه ۹ بر صفر کشتی گیر هندی را شکست داد. وی در دور دوم مقابل نماینده کره جنوبی با نتیجه ۸ بر صفربه پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله بانتیجه ۶ بر ۵ از سد کشتی گیر تاجیکستانی گذشت و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار مقابل کشتی گیری از کشور چین با نتیجه یک بر یک پیروز شد و صاحب مدال طلا شد. (۱- ایران ۲- چین ۳- قزاقستان و هند)

نتایج کشتی‌گیران کشورمان در روز نخست رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی نوجوانان آسیا نیز به شرح زیر است:

در وزن ۴۲ کیلوگرم محمد کریمی نیا در کشتی اول با نتیجه ۲ بر یک مقابل مامیربیکوف از قزاقستان مغلوب شد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدارمقابل حریف قرقیزستانی با نتیجه ۳ بر ۳ به پیروزی رسید و صاحب مدال برنز شد. (۱- هند ۲- قزاقستان ۳- ایران و ازبکستان)

 در وزن ۴۶ کیلوگرم محمدحسین ابوالحسنی در دور اول با نتیجه ۱۰ بر ۲ جومایف از ترکمنستان را شکست داد اما در دور بعد  با نتیجه ۴ بر صفر مقابل حریف ازبکستانی شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت. (۱- قزاقستان ۲- کره جنوبی ۳- ازبکستان و ژاپن)

در وزن ۵۴ کیلوگرم محمد حسینوند در مبارزه نخست کشتی گیری از کشور سوریه را با نتیجه ۸ بر صفر شکست داد وی در دور بعد نیز با نتیجه ۹ بر یک حریف هندی را شکست داد و راهی دیدار فینال شد. حسینوند در دیدار فینال مقابل کشتی گیر قرقیزستانی با نتیجه ۵ بر صفر به پیروزی رسید و صاحب مدال طلا شد. (۱- ایران ۲- قرقیزستان ۳- هند و کره جنوبی)

 در وزن ۶۳ کیلوگرم مصطفی کاید خورده پس از استراحت در دور اول در دور بعد با نتیجه ۵ بر ۴ تسوتسومی از ژاپن را شکست داد وی در دور بعد نیز کشتی گیر قرقیزستانی را با نتیجه ۲ بر یک شکست داد و راهی دیدار فینال شد. اما دراین دیدار مقابل کشتی گیری از کشور قزاقستان با نتیجه ۸ بر یک شکست خورد و به مدال نقره رسید. (۱- قزاقستان ۲- ایران ۳- قرقیزستان و ازبکستان)

در وزن ۷۶ کیلوگرم مهران سعادتی فر در دور نخست کشتی گیر ترکمنستانی را با نتیجه ۲ بر یک شکست داد وی در دور بعد مقابل حریف ازبکستانی با نتیجه ۱۰ بر ۸ به پیروزی رسید و به دیدار فینال راه یافت. سعادتی فر در این دیدار مقابل  کشتی گیر قزاقستانی با نتیجه ۲ بر ۲ مغلوب شد و نایب قهرمان شد. (۱- قزاقستان ۲- ایران ۳- قرقیزستان و هند)

در وزن ۸۵ کیلوگرم محمد نصرتی در دور اول مقابل کشتی گیر کشور ژاپن با نتیجه ۸ بر صفر به پیروزی رسید و در دور دوم نیز نماینده ازبکستان را ۴ بر صفر شکست داد. وی در مرحله نیمه نهایی حریف قرقیزستانی را ۲ بر صفر مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. نصرتی در این دیدار مقابل حریف هندی با نتیجه ۲ بر یک مغلوب شد و به مدال نقره رسید. (۱- هند ۲- ایران ۳- قرقیزستان و کره جنوبی)

در وزن ۱۰۰ کیلوگرم سید مجتبی حسینی در دور اول سوزوکی از ژاپن را با نتیجه ۳ بر صفر شکست داد. وی در دور بعد کشتی گیری از کشور ازبکستان را با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب کرد و در مرحله نیمه نهایی حریفی از کشور کره جنوبی را با نتیجه ۲ بر صفر شکست داد و راهی دیدار پایانی شد. حسینی در دیدار فینال کشتی گیری از کشور قرقیزستان را با نتیجه ۲ بر یک مغلوب کرد و صاحب مدال طلا شد. (۱- ایران ۲- قرقیزستان ۳- هند و کره جنوبی)

بنا بر این گزارش رده بندی تیمی این رقابت ها به شرح زیر است:

١- ایران ٨٧ امتیاز
٢- قزاقستان ٧٧ امتیاز
٣- قرقیزستان ٧٥ امتیاز
٤- هند ٦٥ امتیاز
٥- کره جنوبی ٥٣ امتیاز
٦- ازبکستان ٥٣ امتیاز
٧- ژاپن ٤٩ امتیاز
٨- ترکمنستان ٢٧ امتیاز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.