سمنان - نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس گفت: نمایندگان مردم در خانه ملت لایحه موافقتنامه همکاری در زمینه پیشگیری و واکنش به شرایط اضطراری دریای خزر را تصویب کردند.

لایحه واکنش به شرایط اضطراری دریای خزر مصوب شد

به گزارش قدس آنلاین، احمد همتی ضمن بیان اینکه لایحه موافقتنامه همکاری در زمینه پیشگیری و واکنش به شرایط اضطراری دریای خزر با آراء نمایندگان مصوب شد، تاکید کرد:  توجه به شرایط کنونی دریای خزر، این دریا هم برای ما فرصت و هم تهدید محسوب می شود، اگر حادثه ای در این دریا رخ دهد عوارض آن می تواند مشکلاتی را برای ما ایجاد کند.

وی افزود: بر اساس این لایحه، در صورتی که شرایط اضطرار یا حوادثی با منشا طبیعی رخ دهد همه کشورهای حاشیه خزر باید به کمک هم بیایند و با این حادثه مقابله و حتی امدادرسانی کنند تا شاهد به مخاطره افتادن این بزرگترین دریاچه جهان نباشیم.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: از طرف جمهوری اسلامی ایران، سازمان بحران مسئول پیگیری موضوع دریای خزر و تهدیدات آن است و موظف خواهد بود تا بخش های مختلف اجرای این قانون را مدنظر قرار دهد.

همتی بیان کرد: طبق این لایحه، دریای خزر، دریای صلح و دوستی محسوب می شود که با تصویب این لایحه بر دوستی ها و صلح بین کشورهای بهره بردار تاکید ویژه می شود.

وی افزود: لایحه موافقتنامه همکاری در زمینه پیشگیری و واکنش به شرایط اضطراری در دریای خزر با لایحه مذکور ۱۲۲ رأی موافق، شش رأی مخالف و شش رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در جلسه تصویب شد که رای قاطعی خوانده می شود.

این عضو خانه ملت همچنین گفت: لایحه موافقتنامه همکاری در زمینه پیشگیری و واکنش به شرایط اضطراری در دریای خزر به منظور مدیریت بحرانهای طبیعی و پیشگیری و واکنش به شرایط اضطراری در دریای خزر در زمینه امکانات حمل و نقل، تجهیزات امداد و نجات، ساماندهی آموزش‌های مردمی، تربیت و ارتقای سطح دانش کارشناسان و مدیران کشور، افزایش سطح همکاری‌های بین‌المللی و آمادگی برای پاسخگویی و واکنش سریع و موثر به حوادث احتمالی با همکاری کشورهای همسایه خواهد بود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.