اهواز- دادستان عمومی و انقلاب شهرستان باغملک گفت: تعداد عوامل اصلی بازداشت شده در درگیری ۲ طایفه محمدی و موسایی در منطقه پتک باغملک خوزستان به ۸۰ نفر رسید.

تعداد عوامل اصلی درگیری پتک باغملک خوزستان به ۸۰ نفر رسید

به گزارش قدس آنلاین، فیروز کیان پور اتابکی بیان کرد: از یک ماه پیش دستگیری محرکان درگیری خونین این ۲ طایفه، توسط سپاه پاسداران و نیروی انتظامی آغاز شد که در مرحله نخست ۴۰ نفر دستگیر شدند و اکنون تعداد بازداشت شدگان به ۸۰ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه این افراد در شهرستان های باغملک و رامهرمز بازداشت، و به شهرستان رامهرمز منتقل شدند گفت: افرادی که بازداشت شدند در زندان هستند و محاکمه اولیه آنها انجام شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان باغملک با اشاره به اینکه سپاه و نیروی انتظامی همچنان در حال تعقیب افراد دخیل در این درگیری ها هستند، گفت: با حضور سپاه و نیروی انتظامی در باغملک و رامهرمز، وضعیت منطقه آرام و درگیری جدیدی بین این ۲ طایفه رخ نداده است.

وی افزود: به افرادی از این ۲ طایفه که پتک باغملک را ترک کرده اند اجازه ورود به این منطقه داده نمی شود.

درگیری بین ۲ طایفه محمدی و موسایی در باغملک بر سر یک زمین زراعی از چند سال قبل آغاز شده بود که از سال ۱۳۹۴ شدت گرفت و همچنان ادامه دارد.

اهالی این ۲ طایفه در بیش از ۹ روستای باغملک و ۲ روستای رامهرمز ساکن هستند.

وقوع چندین درگیری خونین بین اهالی این ۲ طایفه تاکنون ۱۸ کشته و ده ها زخمی برجا گذاشته و موجب آواره شدن برخی از اهالی از محل شده است.

شهرستان باغملک در شرق خوزستان قرار دارد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.