بوشهر-مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی استان بوشهر گفت: در جریان حادثه آتش‌سوزی در بندر کنگان که ۱۳ فروند لنج در آتش‌ سوخت ۱۰ نفر از آتش‌نشانان و ملوانان مصدوم شدند.

آخرین جزئیات آتش سوزی لنچ های بندر کنگان

به گزارش قدس آنلاین، عبدالنبی یوسفی در مورد آتش سوزی که در اسکله چند منظوره صیادی و سفاری کنگان ساعت ۱۳:۴۵ جمعه آغاز شد اظهار داشت:نیروهای آتش نشانی و شهرداری کنگان در خاموش کردن آتش دراسکله این بندر تلاش نموده اند و این در حالی است که برای خاموش کردن آتش از آتش نشانی شرکت‌های فعال در منطقه پارس جنوبی نیز در خواست کمک شد.

وی با بیان اینکه  چندین فروند لنج در آتش سوخت افزود: نگرانی افزایش این تعداد به سبب  حرکت شعله‌های آتش  به سمت مخازن بنزین بیشتر شده بود که خوشبختانه با تلاش آتش نشانان آتش محار شد .

یوسفی با بیان اینکه علت آتش سوزی در اسکله کنگان در دست بررسی است گفت: در این اسکله ۱۲۰ فروند لنج تجاری، ۹۰ فروند لنج صیادی و ۲۵۰ قایق وجود دارد.

همچنین عبدالرحیم دادجو در در مورد حادثه روز جمعه اظهار داشت: به سبب دود غلیظ  برخی از کسانی که در محل حادثه بودند مصدوم شدند.

وی با بیان اینکه ۱۰ نفر در این حادثه به بیمارستان کنگان اعزام شدند افزود: در بروز آتش‌سوزی اسکله بندر کنگان ۱۰ نفر به سبب گازگرفتگی و سوختگی دچار حادثه شدند که به بیمارستان کنگان اعزام شدند.

مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی استان بوشهر با اشاره به اینکه در این حادثه ۹ نفر دچار گازگرفتگی شدند خاطرنشان کرد: در آتش‌سوزی بندر کنگان ۱۰ نفر شامل سه نفر آتش‌نشان و ۷ تن از ملوانان دچار حادثه شدند که ۹ نفر آنان به سبب گازگرفتگی به بیمارستان اعزام شدند.

دادجو با اشاره به اینکه از افراد اعزامی به بیمارستان کنگان ۳ نفر بستری شدند تصریح کرد: یک نفر از ۱۰ نفر حادثه دیده دچار سوختگی سطحی شد و در این میان ۷ نفر به صورت سرپایی درمان و مابقی بستری شدند.

وی بیان کرد: در حادثه آتش‌سوزی بندر کنگان ۱۳ فروند موتور لنج در آتش سوخت.

همچنین صبح شنبه محمد مهدی بنچاری درباره ی حادثه آتش‌سوزی روز جمعه اسکله بندرکنگان اظهار داشت: علت وقوع این حادثه به‌طور احتمالی روشن‌ماندن پمپ تخلیه آب در شناور تشخیص داده شده است.

وی با بیان اینکه هیچ شناوری در اسکله نباید بدون ملوان و خدمه باشد، تاکید کرد: براساس مصوبه شورای تامین استان بوشهر از یکسال پیش به تعاونی لنج‌داران ابلاغ شده که نباید هچ شناوری بدون خدمه و یا ملوان در اسکله رها شود.

حادثه در دست پیگیری

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه بررسی‌های دقیق درباره علت وقوع حادثه آتش‌سوزی بندر کنگان در دست پیگیری است به مجهز بودن اسکله‌ها به سیستم آتش نشانی اشاره و خاطرنشان کرد: اسکله‌های پهلوگیری شناوری تجاری مجهز به سیستم اطفا حریق از قبیل شیرهای هیدرانت و مانیتورینگ‌های مستقر روی دکل هستند. در این حادثه پس از وقوع آتش‌سوزی شناور حادثه‌دیده از اسکله رها و در محدوده سیستم‌های آتش‌نشانی اداره بنادر و دریانوردی قرار می‌گیرد.

بنچاری  با اشاره به اعزام شناورهای امدادی برای ارائه خدمات در حادثه آتش‌سوزی بندر کنگان تصریح کرد: به محض وقوع حادثه ۲ شناور ناجی از بنادر دیر و عسلویه به محل حادثه اعزام شدند و این در حالی است که افزون براین شرکت‌های وابسته به نفت و شهرداری نیز اقدام به اعزام آتش نشانی کردند.

وی با بیان اینکه این حادثه تلفات جانی نداشت خاطرنشان کرد: در حادثه آتش‌سوزی اسکله بندر کنگان ۲۵ فروند شناور شامل ۱۳ فروند شناور تجاری در آتش سوخت و ۱۲ فروند قایق تفریحی و صیادی نیز غرق شدند.

بنچاری با بیان اینکه به تاسیسات بندری موجود در شهرستان کنگان صدمه‌ای وارد نشد، تاکید کرد: با توجه به مصوبه شورای تامین استان هیچ شناوری بدون داشتن بیمه حق فعالیت ندارد که در این حادثه ۱۲ شناور بیمه هستند و تنها یک فروند که آن هم فعالیت خاصی نداشته بیمه نبوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، برآورد اولیه خسارت ناشی از این حادثه در بندر کنگان را  ۷۰  میلیارد ریال دانست و افزود:  براساس بررسی‌های اولیه ۸۰ درصد این حادثه مربوط به موضوع انضباطی است و برای پیشگیری از بروز چنین حوادثی توجه به موارد ایمنی و دقت نظر در نگهداری از شناورها ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.