بندرعباس - مدیرکل دامپزشکی هرمزگان از شیوع بیماری تنفسی در مرغداری های غرب استان شهرستان بستک خبر داد.

بیماری تنفسی در مرغداری های غرب استان هرمزگان شیوع پیدا کرده است

به گزارش قدس آنلاین، محمد جانباز صبح شنبه در جمع خبرنگاران بیان داشت: با توجه به شیوع بیماری تنفسی در مرغداری های غرب استان(شهرستان بستک) و در راستای جلوگیری از انتشار این بیماری به سایر واحد های مرغداری، تولید کننده گان ملزم به  رعایت نکات بهداشتی و توصیه کارشناسان هستند.

مدیر کل دامپزشکی استان گفت: کانون بیماری نیو کاسل  در شهرستان بستک است به طوری که ۴واحد تولید کننده این منطقه را در گیرکرده است.

جانباز  هشدار داد: تمام واحد های مرغداری های استان ملزم به رعایت  مسایل بهداشتی هستند.

وی با بیان اینکه بیماری نیوکاسل فقط مختص پرندگان از جمله مرغ است و قابلیت انتقال به انسان را ندارد افزود: این بیماری باعث خسارت اقتصادی به تولید کنندگان می شود.

جانباز اظهارداشت: رعایت اصول بهداشتی، انجام واکسیناسیون، کنترل تردد ها در واحد های تولیدی ، معدوم سازی مرغ های آلوده با لاشه سوز ، تهیه دارو از مراکز مجاز ، کشتار طیوربا رعایت اصول بهداشتی  و آموزش بهره برداران از مهمترین  راهکارهای جلوگیری از انتشار این بیماری در استان است.

وی بیان داشت: بیماری تحت کنترل و علل شیوع آن در حال بررسی و پیگیری است. هرگونه جوجه ریزی مجدد در واحدهای مرغداری باید با نظارت کارشناسان دامپزشکی انجام شود. بیماری نیوکاسل بیماری تنفسی پرندگان از جمله مرغ است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.