رفتار رژیم صهیونیستی با مردم مظلوم فلسطین واکنشی در برابر ایستادگی و اقتدار مردم فلسطین برای بازپس گیری قدس شریف و سرزمین های پدری اشان است. اتفاقا خشونت هایی که صهیونیست ها در روزهای گذشته از خود به نمایش گذاشتند و تدابیر غیر قانونی و غیرانسانی که برای فلسطینیان اعمال می کنند، همگی نشان از اهمیت قدس و مسجد الاقصی می دهد که آنها به این موضوع رسیده اند که برای نگه داشتن سرزمین های اشغالی باید تن به تن با فلسطینی ها بجنگند چرا که هوشیاری فلسطینیان واعاده حقوقشان امروز از هر زمانی بیشتر شده و آنها با تمام قدرت و با گذشتن از زندگی به دنبال احقاق حقوق غصب شده خود هستند.

رژیم صهیونیستی به پایان راه رسیده است/ اراده فلسطینیان پیروز میدان خواهد بود

دکتر حسین شیخ الاسلام مشاور وزیر امور خارجه در گفت و گو با قدس آنلاین  با اشاره به دلایل حملات وحشیانه صهیونیست ها به مردم فلسطین اظهار داشت: رفتار رژیم صهیونیستی با مردم مظلوم فلسطین واکنشی در برابر ایستادگی و اقتدار مردم فلسطین برای بازپس گیری قدس شریف و سرزمین های پدری شان است. اتفاقا خشونت هایی که صهیونیست ها در روزهای گذشته از خود به نمایش گذاشتند و تدابیر غیر قانونی و غیرانسانی که برای فلسطینیان اعمال می کنند، همگی نشان از اهمیت قدس و مسجد الاقصی دارد و ثابت می کند آن ها به این نتیجه رسیده اند که برای نگه داشتن سرزمین های اشغالی باید تن به تن با فلسطینی ها بجنگند چرا که هوشیاری فلسطینیان و اعاده حقوقشان امروز از هر زمانی بیشتر شده و آنها با تمام قدرت و با گذشتن از زندگی خود به دنبال احقاق حقوق غصب شده خود هستند.

شیخ الاسلام با تاکید بر آرزوی دیرینه رژیم صهیونیستی در توسعه سرزمین های اشغالی از نیل تا فرات بیان داشت: صهیونیست زاده استکبار است چرا که استکبار جهانی با حمایت از اشغالگران درصدد کنترل منطقه زر خیز خاورمیانه بود. کنترل جریان انرژی و موقعیت استراتژیک این منطقه از جهان، استکبار بخصوص آمریکا را برآن داشت تا سران رژیم صهیونیستی را به این سمت هدایت و  اصلا چنین اعتقادی را در آنها ایجاد کند که از نیل تا فرات حق آنهاست و آنها باید مالک سرزمین های  نیل تا فرات باشند. این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: آمریکا و سایر مستکبرین با اندیشه تسلط بر میادین مهم نفتی و آبراه های مهم انتقال نفت همچون تنگه هرمز، باب المندب و کانال سوئز همه بر اساس نقشه استکبار جهانی مسیرهایی از نیل تا فرات هستند که باید در طراحی آمریکا جزء منطقه های تحت سلطه صهیونیسم جهانی قرار می گرفت. این موضوع آنقدر برای جهانخواران و بخصوص رژیم صهیونیستی مهم بود که پرچم آنها نقش نیل تا فرات به خود گرفت یعنی همانطور که " الله اکبر" بر پرچم جمهوری اسلامی نقش بسته و همچون ناموسمان از آن محافظت کرده و می خواهیم تا دین خدا و آرمانهای دینی اسلام بر جهان مسلط شود آنها نیز برای توسعه سرزمین های خود از نیل تا فرات همچون ناموس خود خواهان رسیدن و دست یابی به این آرمان بودند.

 وی با اشاره به جنایت های رژیم صهیونیستی به قدس آنلاین گفت: رژیم غاصب برای تحقق این آرمان با  کشتن مردم  فلسطین و تخریب و تصرف دهکده ها وآتش زدن مزارع به دنبال تحقق تسلط برسرزمین های نیل تا فرات بود که نتایج این اقدامات منجر به جنگ  سالهای  ۱۹۴۸ و۱۹۶۷، اشغال جنوب لبنان و ایجاد کمربند امنیتی در سال ۱۹۷۸ و پیشروی و اشغال بیروت در سال ۱۹۸۲ شد.

مشاور وزیر امور خارجه در خصوص تاثیر پیروزی انقلاب اسلامی بر مبارزه با رژیم صهیونیستی تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی نیروی تازه نفس و عظیمی از اعتقادات ناب قرآنی را در برابر زیاده خواهی های رژیم صهیونیستی قرار داد. آموزه های انقلاب اسلامی در مقابل خواسته های رژیم صهیونیستی بود یعنی امام  خمینی (ره) براساس مبانی قرآنی به مسلمانان جهان این موضوع را یادآور شد که باید در برابر مستکبرین از مستضعفین حمایت کرد. این موضوع به قدری اهمیت داشت که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نهادینه شد؛ به نحوی که طبق نص صریح قرآن هر مسلمان و انسان آزاده ای باید از مظلومین دفاع کند. هر چند موضوع دفاع از مظلومین بسیار حائز اهمیت است اما مساله قدس موضوعی بود که توجه به آن توجه به مردم مظلوم فلسطین و زجر دیدگانی بود که از خانه و کاشانه خود آواره شده بودند بنابراین با توجه به مقدس بودن قدس شریف و اینکه خداوند متعال در آیه اول سوره مبارکه اسراء معراج رفتن پیامبر اکرم(ص) را بیان می کند اهمیت این مکان و اطراف آن به عنوان مکان های مقدس دو چندان افزایش می یابد. وی ادامه داد: از این رو رژیم جعلی صهیونیستی که متوجه اهمیت جامعه اسلامی بخصوص بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شده بود تمام قد در برابر آرمانهای الهی و قرآنی مسلمانان مبارز ایستاد هر چند که به فرموده قرآن زمین از آن مستضعفین است و ظالمان جایگاهی در دنیا و آخرت ندارند.

شیخ الاسلام در خصوص راهبردهای رژیم صهیونیستی درباره قدس شریف خاطرنشان کرد: بعد از تاسیس حزب الله در سال ۱۹۸۲ و بیرون راندن آنها از بیروت و صیدا و... آزاد کردن کمربند اشغالی در سال ۲۰۰۰ در جنوب لبنان که منجر به آزادی لبنان شد و آزادی غزه در سال ۲۰۰۵ رژیم جعلی همچنان درحال عقب نشینی است، بنابراین به دیوار کشی دور کرانه باختری روی آورده اند. لذا امروز رژیم صهیونیستی درصدد است تا تکلیف اصلی ترین کلید ماجرا که قدس شریف ومسجد الاقصی است را به نفع خود روشن کنند. وی افزود: امروز رژیم صهیونیستی به این نتیجه رسیده است که دیگر نمی تواند از نیل تا فرات حکومت کند بنابراین با توجه به اینکه متوجه قدرت گرفتن حزب الله و جنبش های ضد صهیونیستی شده است در حال فرار به جلو است. سران غاصب رژیم صهیونیستی با توجه به تجارب پیشین خود و شکست هایی که در حملات به غزه داشته اند می دانند در برابر خشم مردم فلطسین غیر از فرار به جلو وتصمیم گیری برای قدس شریف راهی ندارند. این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: موشک هایی که  از دل غزه به سوی کاخ های سران صهیونیستی روانه شد هشداری برای صهیونیست ها بود و آنها امروز احساس می کنند جایگاهشان روی آب و در معرض خطرات بیشماری قرار دارد.

مشاور وزیر امور خارجه در خصوص توصیه مقام معظم رهبری به مردم کرانه باختری اظهار داشت: بی شک بیانات مقام معظم رهبری نیز دراین بین بسیار تاثیر گذار بوده است آنجایی که ایشان فرمودند کرانه باختری باید تسلیح شود. خوشبختانه عملیات های اخیردر همان مناطقی انجام گرفته که هیچ گاه صهیونیست ها گمان نمی کردند که مسلمانان بتوانند از آنجا علیه غاصبان به پا خیزند. در حال حاضر فلسطینیان در کرانه باختری با اسلحه گرم صهیونیست ها را به جهنم می فرستند.

وی با پیش بینی آینده فلسطینیان و رژیم غاصب صهیونیستی تصریح کرد : آینده جنگ اراده هاست، جنگ اراده فلسطینی ها در برابر غاصبان است که می خواهند سرزمین های خود را باز پس بگیرند و جنگ اراده های صهیونیست هایی است که به دلایل مطامع استکباری از گوشه و کنار جهان در سرزمین اشغالی مستقر شده اند. بلا شک اراده فلسطینیان برای بازپس گیری سرزمین هایشان قوی تر از آنهایی است که از لهستان یا اوکراین دراین سرزمین مستقر شده اند. آنها باید  به سرزمین های خود بازگردند چرا که این ملک از آن فلسطینیان است.

شیخ الاسلام درباره اصلی ترین دلیل عدم حمایت کشورهای مرتجع عربی از انتفاضه فلسطینیان بیان داشت: از پیروزی انقلاب اسلامی معادله های جهانی تغییر یافت و به دو جبهه رو در روی هم مبدل شد. در یک سوی این جبهه پابرهنگان؛ مستضعفین و ملت ها قرار داشتند و در آن سوی این جبهه استکبار و نظام های شاهنشاهی های عربی قرار گرفتند. اینکه امروز شاهنشاهی های عربی از جبهه فلسطینی حمایت نمی کنند به این دلیل است که آنها بقای خود منوط به حمایت آمریکا می بینند بنابراین مجبور هستند که در کنار اسرائیل و آمریکا بمانند. رژیم سعودی که ارزشی برای مردم خود قائل نیست و اجازه نمی دهد مردم این کشور سهمی در قدرت داشته باشند، آیا از انتفاضه و حق خواهی مردم فلسطین حمایت خواهند کرد؟ بی شک اراده فلسطینی برسایر اراده های ظالم پیروز خواهد شد ودیری نمی پاید که مردم این سرزمین به خانه هایشان باز خواهند گشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.