بردسکن- مدیر مدرسه علمیه امام جعفر صادق (ع) بردسکن از وقف ۱۸ قطعه زمین تجاری و ۲۷۰ اصله درخت پسته برای این مدرسه خبرداد.

وقف ۱۸ قطعه زمین تجاری به مدرسه علمیه امام جفعر صادق (ع) بردسکن

حجت الاسلام علیرضا زارعی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت:  به همت خیر حسن رضا زاده ۲۷۰ اصله درخت پسته و ۱۸ قطعه زمین تجاری توسط خیر نیک اندیش حاج علی دانشور جمعا به ارزش بیش از ۸ میلیارد ریال  درراستای ترویج  معارف دین و مسایل آموزشی  و فرهنگی به مدرسه علمیه امام جعفر صادق (ع)  وقف وواگذار شد.

وی همچنین از واگذاری  دو هزار متر مربع  زمین به منظور ساخت کانون فرهنگی و قرآنی و مجموعه استاد سرا توسط ورثه مرحوم حاج محمد علی خورشیدی به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان خبرداد و گفت: به حمدالله این مجموعه با حضور مدیریت حوزه علمیه  خراسان افتتاح  شد.

 حجت الاسلام زارعی از کمک ۸۰ میلیون تومانی مرحومه رقیه شیرازی خواهر طلبه شهید علی اصغر شیرازی جهت ساخت دو واحد استاد سرا نیز خبرداد و گفت:  این مرحومه در وصیت نامه خود قید کرده بود که از محل ثلث ماترک خود ۸۰ میلیون تومان  به مدرسه علمیه  پرداخت شود.

مدیر حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) بردسکن همچنین از ساخت دو واحد استاد سرا در مجاورت مدرسه علمیه با مشارکت خیران با مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان نیز خبرداد.

وی با بیان اینکه مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) از یک قدمت ۱۱۳ ساله برخوردار است گفت: واقف اصلی این بنای خیر مرحوم حاج محمد اسماعیل مشیر التجار از خیرین منطقه بوده است.  حجت الاسلام زراعی عنوان کرد: درحال حاضر مدرسه علمیه امام جعفر صادق (ع) بردسکن دارای ۱۷۰ طلبه از شهرستان های کاشمر، بردسکن، خلیل آباد،  سبزوار و کوهسرخ دارد که به طور شبانه روزی و خوابگاهی توسط ۱۲ نفر از اساتید اعزامی و حق التدریس در مقدمات و سطح یک مشغول به تحصیل هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.