استانداردهای مدیریت محیط زیست و برنامه ممیزی کمیسیون اروپا EMAS در منطقه ۲۱ شهرداری تهران به عنوان اولین سازمان در ایران و خاورمیانه پیاده سازی شد.

استاندارد مدیریت محیط زیست در غرب تهران پیاده سازی شد

به گزارش قدس آنلاین، محمد مهدی گلمکانی رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار در مراسم اختتامیه ارزیابی استاندارد  مدیریت محیط زیست در منطقه ۲۱ با اشاره به اینکه تفاوت مهم این سیستم با استانداردهای مشابه توجه به موضوع مشارکت پرسنلی و اجتماعی است گفت: بدون مشارکت بخش های مختلف به ویژه شهروندان نمی توانیم در فعالیت ها و اقدامات محیط زیستی موفق باشیم.

وی در ادامه افزود: هر گونه اقدامی که انجام می شود اگر ملاحظات محیط زیستی در آن دخیل نباشد بدون تردید اثرات جبران ناپذیری بر محیط زیست شهری خواهد داشت.  

امیر حسن جعفری ورامینی قائم مقام و معاون توسعه و پایش مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار در ادامه مراسم گفت: استانداردهای مدیریتی، به عنوان چتر نظارتی و حمایتی قدرتمند برای رعایت سایر قوانین، مقررات و استانداردهای دیگر، جایگاه ویژه ای در بهبود مستمر فرآیندها، فعالیت ها و خدمات مدیریت شهری پیدا کرده اند.

وی در ادامه خاطر نشان کردند: بدین منظور، مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، استقرار و نگهداری نظام مدیریت محیط زیست را بر مبنای مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در سال ۱۳۸۶ آغاز و در اجرای ماده ۳۲ احکام برنامه عملیاتی پنج ساله دوم، ملزم به ارتقای آن شده است.

جعفری در ادامه با اشاره به اینکه طی ۱۰ سال اخیر با بهبود مستمر و به روز آوری و جاری سازی ویرایش جدید استاندارد ایزو ۱۴۰۰۱  سطح سیستم ارتقاءیافته و پس از گذشت ۱۰ سال فعالیت، زمینه برای تبدیل استاندارد ایزو ۱۴۰۰۱ تشویقی به یک استاندارد مبتنی بر عملکرد محیط زیستی مناسب فراهم شده است 

معاون توسعه و پایش مرکز مدیریت محیط زیست وتوسعه پایدار در ادامه افزود: منطقه ۲۱ شهرداری تهران به عنوان یکی از مناطق شاخص در پیاده سازی استاندارد ISO۱۴۰۰۱، طی دو سال گذشته استاندارد مدیریت محیط زیست و برنامه ممیزی کمیسیون اروپا(EMAS) را به عنوان اولین سازمان در ایران و خاورمیانه پیاده سازی نموده است.

قائم مقام مرکزمدیریت محیط زیست خاطر نشان ساخت: در نتیجه ممیزی انجام شده به منظور ارزیابی انطباق سیستم مدیریت استقرار یافته با الزامات استاندارد EMAS در روزهای ۲۶ الی ۲۷ تیرماه منطقه ۲۱ موفق گردید گواهینامه بین المللی این استاندارد را نیز کسب کرد.

یزدانپناه رئیس اداره ارزیابی و استاندارد مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار در ادامه مراسم گفت: این استاندارد مدیریتی با تکیه بر تدوین شاخص های قابل اندازه گیری و پایش، رعایت استانداردهای روز بین المللی، ارتباط موثر با طرف های ذینفع بخصوص شهروندان، تدوین اهداف کلان و خرد محیط زیستی و برنامه های مشخص دستیابی به آنها، اولویت بندی ابعاد مستقیم و غیر مستقیم محیط زیستی فعالیت های منطقه و ارائه برنامه های منظم و دقیق ارزیابی عملکرد محیط زیستی، بستر جدیدی را به منظور هدایت و راهبری تمامی فعالیت های زیست محیطی منطقه فراهم می آورد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.