رسانه آمریکایی از تلاش‌های نخست‌وزیر لبنان در دیدار هفته جاری با رئیس جمهور آمریکا برای اعمال تحریم بر حزب‌الله خبر داده است.

به گزارش قدس آنلاین، در حالی که قرار است «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا سه شنبه هفته جاری میزبان «سعد حریری» نخست وزیر لبنان در کاخ سفید باشد که برخی منابع می‌گویند حریری در تلاش است با فشار بر آمریکا شرایط  تحریم علیه حزب الله لبنان را فراهم آورد.

به نوشته «المانتیور»، اینک روابط لبنان و آمریکا دچار مشکلاتی شده و انتظار می‌رود که این گفت‌و گوها علاوه بر موضوع تحریم‌های حزب الله لبنان، پیرامون آوارگان سوری، بررسی پیشنهاد قطع کمک‌های امنیتی به لبنان باشد.

به نوشته این منبع خبری، کمتر از یک هفته قبل اعضای دو حزب کنگره لایحه‌ای را برای هدف گرفتن حزب الله در زمینه نقش این گروه در سوریه و ذخایر موشکی در امتداد مرز با اسرائیل ارائه دادند .

این لایحه فشار بر بانک‌هایی که حزب الله داد و ستد دارند، فشار بر متحدان آن چون ایران و ممنوعیت هواداران این گروه از ورود به آمریکا  را افزایش می‌دهد.

در بیانیه کاخ سفید نیز در باره دیدار ترامپ و حریری آمده است: «دو رهبر درباره موضوعات مورد دغدغه مشترک شامل نبرد با خرابکاران، مسائل اقتصادی و مهاجران رایزنی و صحبت خواهند کرد.»

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.