خرم آباد- استاندار لرستان گفت: اگر شهرداری توان راه اندازی شهربازی خرم آباد را ندارد آن را به بخش خصوصی واگذار نماید تا شهروندان از آن استفاده نمایند.

شهرداری شهربازی را به بخش خصوصی واگذار نماید

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، هوشنگ بازوند شامگاه شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان در رابطه با واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام استان به بخش خصوصی اظهار داشت: برای تکمیل این پروژه‌ها نیازمند اعتبارات کلان هستیم، این در حالیست که در شرایط فعلی چنین اعتباراتی وجود ندارد.

وی از عدم تعیین تکلیف میدان اسب سواری خرم آباد انتقاد کرد و افزود: در دهکده المپیک ۲۷۰ هکتار زمین‌ راکد باقی مانده درحالیکه قانون گذار به اداره کل ورزش و جوانان این اجازه را داده است که ۷۰ هکتار از این زمین را به فروش رسانده تا بقیه پروژه ها تکمیل شود.

استاندار لرستان تصریح کرد: تا کی باید منتظر ماند تا دولت سالی ۲ میلیارد تومان اعتبار برای احیاء پروژه دهکده المپیک بپردازد در حالیکه می توان ۷۰ هکتار از این مجموعه را به مزایده گذاشته و بقیه آن را تکمیل کرد.

بازوند با اشاره به اینکه ادارات ورزش و جوانان و آموزش و پرورش استان ظرفیت های فراوانی برای واگذاری پروژه های خود دارند، عنوان کرد: مدارس و ساختمان‌های بدون استفاده آموزش‌ و پرورش باید قبل از تخریب شدن به بخش خصوصی واگذار شوند تا از تخریب آن‌ها جلوگیری شود و در برنامه‌ریزی برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام باید تجدیدنظر صورت گیرد.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه مدیران باید جرأت ورود به ماده ۲۷ و واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی را داشته باشند، بیان داشت: لازم است فضاهای آموزشی، مدارس اضافه و بلااستفاده به بخش خصوصی واگذار شده و اجازه ندهیم بیت المال اینگونه از بین برود،این درحالیست که مدیرکل مربوط به راحتی در گزارش خود اعلام می کند پروژه برای واگذاری به بخش خصوصی نداریم.

بازوند با تاکید بر اینکه «قسم می خورم» این مدیر کل ۱۰ دقیقه برای موضوع واگذاری پروژه های دستگاه خود به بخش خصوصی وقت نگذاشته است، عنوان کرد: این مدیر فقط به خاطر سوال بازرسی و دیوان محاسبات به راحتی در نامه های خود می نویسد که ما پروژه برای واگذاری نداریم لذا لازم است سازمان برنامه و بودجه به این موضوع ورود کرده و آن را به اطلاع وزیر مربوطه برساند.

وی در ادامه به تعطیلی شهربازی کیو اشاره کرد و گفت: این شهربازی چند سال است که به حالت راکد باقی مانده درحالیکه می‌توان با واگذاری آن به بخش خصوصی از آن به نفع شهر خرم‌آباد درآمد کسب کرد.

استاندار لرستان افزود: سال گذشته مسئولین شهرداری علت تعطیلی شهربازی کیو را طلب ۱٫۵ میلیاردی پیمانکار قبلی این مجموعه عنوان کردند و تاکید کردند که شهرداری این پول را ندارد پرداخت کند، اگر شهرداری توان اداره شهربازی را ندارد باید آن به بخش خصوصی واگذار کند و اگر توان پرداخت ۱.۵ میلیارد تومان را نیز ندارد با بخش خصوصی توافق کند که ابتدا این مبلغ را پرداخت کرده تا طلب فرد قبلی داده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.