اصفهان- مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان تاکید کرد: اصلی ترین مؤلفه تاثیر گذار در شکل گیری مناسب تر تولید و کاهش نرخ بیکاری، توانمندسازی نیروی انسانی است.

توانمندسازی نیروی انسانی اصلی ترین مؤلفه تولید و کاهش نرخ بیکاری است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، ابوطالب جلالی صبح یکشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته مهارت برگزار شد، گفت: نامگذاری ۶ مردادماه به نام روز کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای، باید خیزش و جهشی نو برای رسیدن به ماموریت های فنی و حرفه ای داشته باشد.

وی با اشاره به نرخ بالای بیکاری در استان اصفهان، تاکید کرد: حق این استان نیست که نرخ بیکاری ۱۴ درصدی داشته باشد و می طلبد همه مسؤلان در راستای رسالت خود برای اشتغالزایی و مطالبه به حق مردم اقدام کنند و پاسخگو باشند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان ادامه داد: نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی بیشتر از ۳۵ درصد اعلام می شود و این آمار  نشان می دهد که در نظام آموزش برنامه جامعی نداشته ایم.

وی یادآور شد: اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی امروز به یک دغدغه بزرگ تبدیل شده است.

جلالی با اشاره به اینکه از مزیت های کشور ما داشتن رنج سنی جوانان است که می توانند در فعالیت های اقتصادی مشارکت داشته باشند، گفت: اصلی ترین مؤلفه تاثیر گذار در شکل گیری مناسب تر تولید و کاهش نرخ بیکاری توانمندسازی نیروی انسانی است اما متأسفانه در کشور هنوز نتوانسته ایم برای آموزش مهارت به جوانان در راستای سیاست افزایش اشتغال گام های اساسی برداریم.

وی خاطرنشان کرد: ماموریت فنی و حرفه ای این است که با درک صحیح از محیط بیرون بتوانیم برنامه های آموزشی را در آن مسیر همراستا کنیم.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان همراستا بودن استانداردهای آموزشی با استانداردهای شغلی را مزیت مهم آموزش های فنی و حرفه ای خواند و یادآور شد: ۸۰ درصد بسته های آموزشی به صورت عملی در کارگاهها انجام می شود و می تواند فرصت خوبی برای جوانان باشد.

وی با اشاره به اینکه در مرکز آموزش فنی و حرفه ای مشاوره شغلی هم انجام می شود، اظهارکرد: سعی کردیم مقوله کارآفرینی را در دستور کار قرار دهیم، البته کاریابی ها باید به کمک فنی و حرفه ای بیایند و همه دستگاههای مسؤل به تعهدات اجتماعی خود پایبند باشند.

جلالی در بخش دیگری از سخنان خود، تاکید کرد: در استان اصفهان سالانه ۶۰ هزار نفر آموزش های فنی و حرفه ای را می گذرانند که ۳۵ درصد آنها افراد شاغلی هستند که برای ارتقای شغل خود آموزش می بینند.

وی با اشاره به ضرورت تشکیل شورای  مهارت استان، گفت: نظر به ضرورت برنامه ریزی تربیت نیروی انسانی مورد نیاز برای طرح های توسعه ای استان، افزایش بهره وری نیروی کار و به منظور اجرای صحیح طرح های مهارت آموزی در محیط کار واقعی، طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی و نظام آموزش دوگانه و هدایت مهارت آموختگان به ظرفیت های شغلی استان شورای مهارت ذیل کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری  تشکیل می شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان، فرهنگ سازی، ‌ترغیب و تشویق جوانان جویای کار در فراگیری آموزشهای فنی و حرفه ای، نهادینه سازی نظام آموزش مستمر و یادگیری مادام العمر، مطالعه و بررسی طرح های توسعه ای کمی و کیفی آموزشهای مهارتی در استان، تدوین سیاستهای آموزشی و جلب نظر شرکای مهارتی در فرآیند آموزشهای فنی و حرفه ای بخشهای مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات، شناسایی مزیت های اشتغال زا و همراستا نمودن ظرفیتهای مهارتی استان بمنظور پاسخگویی به مطالبات بازار کار و ساماندهی و حذف برنامه های موازی دستگاهها در اجرای آموزشهای فنی و حرفه ای را از اهداف شورای مهارت خواند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.