کرمان-مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان گفت: به‌دلیل عدم تامین اعتبار لازم، آب سد نساء با بالاترین کیفیت سر ریز می‌شود و مردم شرق استان در برخی نقاط از آب بی‌کیفیت استفاد می‌کنند.

مردم شرق استان از آب بی‌کیفیت استفاد می‌کنند

به گزارش به گزارش قدس آنلاین، ابراهیم علیزاده ظهر شنبه در جلسه بررسی وضعیت انتقال آب آشامیدنی از سد نساء به شهرهای بم و بروات اظهار داشت: عقب‌ماندگی استان در بحث اجرای طرح‌های آبرسانی از یک طرف و عدم توازن در بحث طرح‌های تامین و انتقال آب از طرف دیگر مشکلاتی را به‌وجود آورده است به‌طور مثال در این منطقه چندین سال است سد نساء افتتاح شده و ما نمی‌توانیم آب آشامیدنی سالم و با کیفیت آن را به مردم برسانیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان با بیان اینکه 98 درصد آب شرب استان از منابع زیرزمینی تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: این منابع روز به روز از لحاظ کیفیت و کمیت افت می‌کند و در برخی شهرستان‌ها به یک معضل تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه به‌دلیل عدم تامین اعتبار لازم، آب سد نساء با بالاترین کیفیت سر ریز می‌شود و مردم شرق استان در برخی نقاط از آب بی‌کیفیت استفاد می‌کنند، بیان داشت: این عقب‌ماندگی از اجرای طرح‌ها سبب شده که قیمت‌ها افزایش یابد و ما برای تکمیل آنها به اعتبار بیشتری نیاز داشته باشیم. 

علیزاده افزود: همکاران ما در راستای جذب اعتبار پروژه‌های آبرسانی به ویژه پروژه انتقال آب از سد نساء به بم و بروات تلاش زیادی داشتند و در سازمان برنامه و بودجه رایزنی کردند که در نهایت در سال قبل 5 میلیارد تومان اوراق بهادار و 12 میلیارد اسناد خزانه جذب و امسال هم مقداری اسناد خزانه تخصیص یافته که در صورت تحقق به 50 میلیارد تومان می‌رسند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.