ساری- دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر مازندران، فراخوان بیست ‌و نهمین جشنواره تئاتر استان را منتشر کرد.

فراخوان بیست ‌و نهمین جشنواره تئاتر مازندران منتشر شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل ارشاد مازندران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اعلام این خبر گفت: این دبیرخانه مستقر در واحـد هنـرهای نمـایشی اداره کل فـرهنگ و ارشـاد اسلامی با همکاری انجمن هنرهای نمایشی شعبه مازندران، در راستـای سیـاست‌های راهبردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با هدف ارتقا سطح کیفی تئاتر و انتخاب نمایش‌های برتراستان بـرای حضـور در جشنـواره بین‌المللی تئاتر فجر، بیست‌ و ‌نهمین جشنواره تئاتر مازندران را برگزار می‌کند.

احد جاودانی افزود: جشنواره تئاتر استان به آثار تولید و اجرا شده در طول یک سال تئاتر اختصاص دارد و تمامی گروه‌هایی که در حدفاصل زمانی پس از پایان جشنواره تئاتر استان در سال گذشته تا شهریور امسال تولید و اجرای نمایش داشته باشند، می ‌توانند متقاضی حضور باشند.

وی خاطرنشان کرد: گروه‌های نمایشی در استان‌ برای حضور در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر می‌توانند با دو شیوه به این جشنواره راه یابند. نخست ارائه درخواست به صورت مستقیم برای حضور در جشنواره فجر بر اساس جزئیات فراخوان سی ‌و ‌ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و دیگری هم از طریق حضور در جشنواره تئاتر استانی که در مرحله نخست با گروه‌های استان وارد رقابت شده و این رقابت منجر به انتخاب حداکثر ۲ گروه خواهد شد.

جاودانی یادآور شد: در مرحله دوم این بخش هم ۲ گروه برگزیده با برگزیدگان تولیدات یک ساله استان‌ها، یعنی حدود ۶۴ اثر برگزیده رقابت خواهند کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اضافه کرد: طبق اعلام این فراخوان تمامی آثار حاضر در بخش رقابتی جشنواره باید تا دو هفته پیش از برگزاری جشنواره استانی سال گذشته حداقل بین ۷ تا ۱۵ اجرای عمومی در شهرستان محل تولید داشته باشند.

همچنین در شهرهای دارای جمعیت ۲۰۰ هزار نفر تا ۵۰۰ هزار نفر مانند ساری، تنکابن، قائمشهر، بابل و آمل تعداد اجراها باید دستکم ۱۰ اجرا باشد و در شهرهای دارای جمعیت کمتر از ۲۰۰ هزار نفر باید حداقل ۷ اجرا از نمایش روی صحنه برود.

گفتنی است: بر اساس رأی هیأت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی، میثم زندی به عنوان دبیر این جشنواره منصوب شد.

زندی که از سال گذشته با رأی اعضای هیأت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی مازندران ریاست این انجمن را بر عهده دارد، سال گذشته نیز دبیر جشنواره تئاتر مازندران نیز بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.