کرج - بزرگ‌ترین مرکز اجتماع درمان‌مدار کشور با حضور مسئولان بهزیستی کشور در استان البرز افتتاح شد.

بزرگ‌ترین مرکز اجتماع درمان‌مدار کشور در البرز افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین، فرید براتی سده پیش از ظهر یکشنبه در مراسم افتتاح مراکز اجتماع درمان‌مدار «تی.سی» استان البرز، اظهار کرد: مراکز اجتماع درمان‌مدار در ۱۰ استان کشور فعال‌شده است.

وی افزود: برای اجرای تکالیف برنامه ششم و طرح تقسیم‌کار ملی که بر عهده سازمان بهزیستی قرارگرفته طرح‌های ویژه‌ای داریم.

سرپرست مرکز توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: در این زمینه باید طیف وسیعی از خدمات برای همه آسیب دیدگان ازجمله معتادان فراهم شود که این مهم مورد تأکید دولت نیز قرارگرفته و شرایط آن را فراهم ساخته است.

براتی گفت: در این مراکز جامعه هدف بهزیستی به‌صورت جمعی از یکدیگر مطالب ارزنده‌ای را فراگرفته و نظارت متخصصان و کارشناسان اجتماعی نیز برای تغییر شخصیت و رفتار افراد وجود دارد.

به گفته وی این مراکز با همراهی تشکل‌های غیردولتی و بخش خصوصی راه‌اندازی شده و بازدهی بسیاری را درزمینهٔ کاهش معضل اجتماعی اعتیاد به دنبال دارد.

وی خاطرنشان کرد: پیشگیری اصلی‌ترین سیاست دولت در موارد یادشده است که در این زمینه برنامه‌ریزی‌های قابل‌توجهی داشته به‌طوری‌که در مدارس، دانشگاه‌ها، محیط‌های کار، مناطق شهری و روستایی این سیاست با اجرای طرح‌های آموزشی پیش می‌رود.

سرپرست مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با تأکید بر اینکه درصدد راه‌اندازی مراکز اجتماع درمان‌مدار در سایر استان‌های کشور هستیم، گفت: سومین مرکز اجتماع درمان‌مدار در البرز که بزرگ‌ترین مرکز کشور است امروز در استان البرز راه‌اندازی شد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.