فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش در مراسم انتصاب فرمانده جدید هوادریای نداجا گفت: هوادریا، رُکن مهم و اثرگذار در ساختار نداجا است.

به گزارش قدس آنلاین، امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش پیش از ظهر امروز در مراسم انتصاب فرمانده جدید هوادریای این نیرو اظهار کرد: یگان هوادریای نیروی دریایی راهبردی ارتش در طول مدت ۸ سال دفاع مقدس، کارنامه درخشانی از خود بر جای گذاشته است.

وی افزود: علی رغم اِعمال تحریم های ظالمانه دشمنان علیه هوادریا پس از انقلاب تا امروز، هیچکدام از ماموریت های مهم این یگان متوقف نشده اشت.

دریادار سیاری خاطر نشان کرد: در طول هشت سال دفاع مقدس هوادریای نیروی دریایی راهبردی ارتش اقدامات شایسته ای از خود بر جای گذاشته که از آن جمله می توان به اهتمام کارکنان از جان گذشته این یگان در عملیات شکست حصر آبادان و هنگامی که تنها راه قابل تردد برای ورود به آبادان از طریق بهمنشیر بود اشاره کرد که چگونه هواناوها و بالگردهای هوادریای نداجا به کمک رزمندگان اسلام شتافتند و چه حجم گسترده ای  از رزمندگان و مجروحان را با شجاعت ترابری کردند.

وی با اشاره به گشت های موثر توسط یگان هوادریای نداجا در شمال خلیج فارس گفت: عملکرد هوادریای نیروی دریایی راهبردی ارتش در عملیات غرور آفرین مروارید هم بسیار مهم و اساسی بود که توانست تیم های تکاور این نیرو را بمنظور اجرای عملیات انهدام سکوهای نفتی البکر و الامیه رژیم بعث در این سکوها پیاده کند.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش همچنین اجرای عملیات اسکورت هوایی، گشت های شناسایی، پشتیبانی از جزایر و توقیف شناورهای تجاری که بصورت غیر قانونی تردد می کردند توسط یکان هوادریای این نیرو را از دیگر اقدامات انجام شده توسط این یکان برشمرد.

دریادار سیاری در ادامه گفت: ما امروز از یک بحران که آغاز آن بعد از جنگ تحمیلی شروع شد عبور کردیم. نیروی دریایی راهبردی ارتش در سال های گذشته توانست وضعیت یکان های تخصصی خود را سامان بدهد.

وی همچنین ضمن تبریک به فرمانده جدید هوادریا تصریح کرد: از ایشان می خواهم تا در جذب نیروی انسانی متعهد، آموزش کارکنان، نگهداری و تعمیر قطعات و نظارت بر آن ها و بالاخص ارتقاء مهارت ها اهتمام جدّی داشته باشند.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش در پایان از زحمات و فعالیت های امیر دریادار دوم رضا اسماعیلیان در طول تصدّی فرماندهی هوادریای نداجا تشکر کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.