یزد - مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان یزد گفت: بیکاری و نداشتن مهارت در جامعه امروز بیداد می‌کند، و مهمترین علل این بیکاری، نداشتن مهارت‌های لازم برای ورود به بازار کار است.

بیکاری  و نداشتن مهارت در جامعه بیداد می‌کند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی آقا افضلی شامگاه یک شنبه در نشست خبر ی با اصحاب رسانه استان به مناسبت هفته ملی مهارت اظهارداشت: اگر تمام فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مهارت مرتبط با رشته خود را به خوبی داشته باشند، می‌توانند به عنوان یک کارآفرین فعالیت کند.

وی با بیان اینکه طرح کارورزی فارغ ‌التحصیلان دانشگاهی برای ایجاد اشتغال و بستر سازی برای فعالیت فارغ‌التحصیلان در استان ایجاد می شود افزود: دانشجویان شرکت کننده در این دوره‌ها، مهارت‌هایی را که برای ورود به فعالیت‌های اقتصادی نیاز دارند را فرا می‌گیرد و به این وسیله با علم و توان عملی لازم فارغ‌التحصیل می‌شوند.

آقا افضلی در خصوص مزایای این طرح گفت: یکی از ویژگی های این طرح این است که در دوره‌های کاروزی، یک سوم حقوق پایه که معادل ماهانه ۳۱۰ هزار تومان است از طرف دولت به کاروز پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: در سه ماهه ابتدایی سال در بخش دولتی بیش از ۷۰۰ هزار نفر ساعت معادل ۳ هزار و ۵۰۰ نفر دوره در مراکز دولتی و ۳۸۰ هزار نفر ساعت معادل هزار و ۸۵۰ نفر دوره در بخش خصوصی آموزش های مهارتی را فرا گرفتند و ۹۰درصد افراد جویایی کار شرکت کننده در آموزش های مهارتی این اداره کل جذب بازار کار می شوند.

این مسئول در مورد رشته های اضافه شده این سازمان گفت: با شرایط اقلیمی استان رشته های انرژی خورشیدی، گشت های گلخانه ای و گیاهان دارویی در شهرستانهای مختلف استان یزد به عنوان رشته های جدید دایر شده  و رشد این رشته ها بازار مناسبی برای کار می باشد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.