گرگان- نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به ثبت نام ۸۶ هزار و ۵۰۰ نفر برای حضور در مراسم حج امسال گفت: اعزام زائران حج تمتع کشورمان از ۹ مرداد ماه امسال آغاز می‌شود.

اعزام زائران حج تمتع از ۹ مردادماه آغاز می شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی‌عسکر پیش از ظهر دوشنبه در همایش متمرکز زائران حج تمتع سال ۹۶ گلستان اظهار داشت: خوشبختانه با توجه به اقداماتی که در طول چندماه گذشته به‌صورت فشرده انجام شد، هم‌اکنون بیشتر آن چیزی که به‌عنوان مقدمات کار باید فراهم باشد، انجام شده و زائران از ۹ مردادماه سفر خود را آغاز می‌کنند.

وی افزود: با وجود همه فضاسازی‌هایی که متاسفانه برخی‌ها به وجود آوردند که مردم را از سفر حج منصرف کنند اما خوشبختانه کاروان‌ها به موقع پر شد و ۸۶ هزار و ۵۰۰ نفر تاکنون ثبت‌نام کرده و تعداد زیادی هم به صورت رزروی ثبت‌نام کردند.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: علاوه بر این امکانات اجرائی و همچنین کارهای فرهنگی که باید صورت بگیرد فراهم شده است. طبیعتا سال گذشته با توجه به اینکه حج نبودیم گاهی ممکن است در یک مسئله‌ای دو سه روزی تاخیر ایجاد شود اما جای نگرانی نیست.

سرپرست حجاج ایرانی به جوسازی‌ها برای عدم صدور ویزای هیئت ۱۰ نفره کنسولی ایران اشاره کرد و افزود: برخی‌ها به دنبال بازی‌کردن با مردم هستند؛ حجاج عزیز گناهی نکردند که هر روز هر فردی از هر جایی پا شود و بگوید می‌رویم حج و یا نمی‌رویم.

وی خاطرنشان کرد: این حج مسئول دارد و شورای عالی امنیت ملی هم تصمیم خود را گرفته و خواهش می‌کنم با اعصاب حجاج بازی نکرده و مردم را اذیت نکنند و از این طرف خودمان مراقبت‌های لازم را داریم و با وزیر حج عربستان رایزنی شده و تا چند روز آینده مشکل ویزای این ۱۰ نفر حل شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.