خرم آباد- مشاور میراث فرهنگی استاندار لرستان گفت: باید اهمیت پل‌های تاریخی لرستان ورد زبان جامعه و مردم باشد و ظرفیت‌های بی‌نظیر لرستان مورد توجه مردم قرار گیرند چراکه این پل‌ها جزء مفاخر تاریخی کشور هستند.

ظرفیت‌های بی‌نظیر لرستان مورد توجه مردم قرار گیرد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سیروس ابراهیمی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توسعه گردشگری مستلزم دو بال بوده که یک بال آن دولت است که وظیفه تأمین کردن زیرساخت‌هایی همچون امنیت، حمل‌ونقل ریلی، زمینی و هوایی، مبلمان شهری و پرداختن و کمک کردن به بخش خصوصی برای ایجاد هتل‌ها و مهمانسراها و ایجاد امکانات رفاهی و بهداشتی در سایت‌های مختلف طبیعی و تاریخی را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: با این وجود بخش مهم توسعه صنعت گردشگری را باید مردم دانست، به عنوان نمونه باید به دنبال توسعه دفاتر و آژانس‌های مسافرتی و ارتباط بیشتر آن‌ها با آژانس‌ها و تورهای ملی و بین‌المللی باشیم.

مشاور میراث فرهنگی استاندار لرستان اظهار کرد: اکنون نیز لرستان ظرفیت بسیار بالایی برای جذب گردشگران خارجی را دارد، اما به دلایل مختلفی همچون نداشتن تور گردانان متخصص و آموزش‌دیده نمی‌توان آن‌گونه که باید و شاید از ظرفیت‌هایمان استفاده کنیم، به همین دلیل باید آژانس‌ها و دفاتر مسافرتی قدرتمند در لرستان وجود داشته باشد.

ابراهیمی عنوان کرد: بخش اعظم توسعه گردشگری به مردم و بخش خصوصی باز می‌گردد، استان لرستان در زمینه بوم گردی، اکوتوریسم، توریسم عشایری، توریست درمانی، تاریخی و فرهنگی و سایر زمینه‌های صنعت گردشگری ظرفیت‌های لازم را دارا است.

وی بر احداث هتل‌های باکیفیت در لرستان تأکید نمود و ادامه داد: از سوی دیگر باوجود اقدامات صورت گرفته، باید پذیرفت که هتل‌های موجود در استان سرویس‌دهی مناسبی به گردشگران ندارند، کما اینکه برخی از این مراکز به نام 4 ستاره از گردشگران پول دریافت می‌کنند، اما خدمات ارائه‌شده توسط آن‌ها به هیچ عنوان متناسب با هزینه‌های دریافتی نیست.

مشاور میراث فرهنگی استاندار لرستان با اشاره به اینکه باید خدمات بوم‌گردی در لرستان افزایش یابد، افزود: باید در تمام فصول سال خدمات بوم‌گردی به گردشگران ارائه شود.

مدیرکل اسبق میراث فرهنگی لرستان بیان کرد: امیدواریم سازمان میراث فرهنگی با بالا بردن سطح آموزش‌های تحصیل‌کردگان این حوزه با راه‌اندازی آژانس‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی قدرتمند و برقراری ارتباط با شرکت‌های داخلی و خارجی شرایط را برای توسعه گردشگری مهیا کند.

ابراهیمی گفت: عموم تاکسی‌داران و حوزه‌های خدماتی باید آموزش‌های لازم را ببیند تا بتوان امنیت، خدمات مناسب و بهداشت را در اختیار گردشگران قرار داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت پل‌های تاریخی لرستان اشاره کرد و افزود: لرستان از دیرباز دارای موقعیت ویژه و منحصر به‌فردی بوده و وجود رودخانه‌ها و بارندگی‌های متعدد باعث شده که از دیرباز شاهد احداث پل‌های زیادی در این دیار باشیم که امروز هر یک از آن‌ها اثری تاریخی و منحصربه‌فرد به شمار می‌روند.

مشاور میراث فرهنگی استاندار لرستان عنوان کرد: باید لرستان را سرزمین پل‌های تاریخی دانست، چنانکه در لرستان بیش از 100 پل تاریخی وجود داشته و امیدواریم با انتصاب مدیر جدید پل‌های تاریخی لرستان شاهد رسیدن این ظرفیت به جایگاه اصلی خود باشیم. وی بیان کرد: اکنون لرستان ظرفیت لازم را برای استقرار دبیرخانه پل‌های تاریخی کشور داشته و به نوعی باید گفت، مدیریت پل‌های تاریخی کشورمان می‌تواند در لرستان باشد.

ابراهیمی افزود: پل‌های تاریخی لرستان در فهرست موقت ثبت جهانی قرار داشته و امیدواریم با تعیین و تکلیف حریم آن‌ها وضعیت بهتری را پیدا کنند، چراکه این پل‌ها پس از یک یا دو اثر تاریخی در دنیا جز بی‌نظیرترین، مستحکم‌ترین و حجیم‌ترین بناهای سنگی دنیا بوده و مورد توجه جهانی قرار دارند.

وی با بیان اینکه باید اهمیت پل‌های تاریخی لرستان ورد زبان جامعه و مردم باشد، اظهار داشت: باید این ظرفیت‌های بی‌نظیر لرستان مورد توجه مردم قرار گیرند چراکه این پل‌ها جزء مفاخر تاریخی کشور هستند.

مشاور میراث فرهنگی استاندار لرستان ضمن قدردانی از زحمات مدیریت ارشد لرستان برای توسعه گردشگری در این استان، عنوان کرد: وجود مدیریت ارشد استان و نگاه ویژه به میراث فرهنگی و تغییر نگاهی که در میان مردم ایجاد شده فرصت‌های ارزشمندی بوده تا بقیه آثار تاریخی لرستان را ثبت، تعیین حریم، رفع معارض و در سطح ملی و جهانی معرفی کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.