مدیر کل حج و زیارت استان یزد گفت : امسال ۲ هزار و ۲۷۰ زائر یزدی در غالب ۱۶کاروان به حج تمتع اعزام می شوند و این آمار در مقایسه با سال گذشته ۳۵درصدرشد داشته است .

۲ هزار و ۲۷۰ زائر یزدی به حج تمتع اعزام می شوند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی اصغر شریفی پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته حج اظهارداشت: زئران یزدی در قالب ۱۶ کاروان شامل دو کاروان ۱۰۵ نفره، هشت کاروان ۱۳۵ نفره و شش کاروان ۱۶۰ نفری به سرزمین وحی اعزام خواهند شد که از این تعداد یک هزارو۹۵نفر مرد و یک هزارو ۱۷۵نفرزن هستند .

وی در پاسخ به سوال خبرنگارقدس آنلاین در مورد جوانترین ومسن ترین زائرگفت: جوانترین زائر از شهرستان ابرکوه با ۱۲سال سن و مسن ترین زائر از یزد با ۸۶سال سن مناسک حج را انجام می دهند.

شریفی در مورد زمان اعزام زائران خاطرنشان ساخت: زائران یزدی امسال مدینه قبل بوده و زائران  ابتدا به مدینه سفر می‌کنند و سپس در مناسک حج حضور پیداکرده  و بلافاصله بعد از پایان مناسک حج نیز بازگشت آنها شروع می شود.

این مسئول در مورد کارگزاران حج استان افزود:۱۲۰کارگزار از استان مسئولیت حج استان را برعهده دارند که شامل ۱۶ مدیر کاروان و ۱۶ معاون کاروان، سه مدیر مجموعه و سه معاون آنها، ۸ پزشک، ۳۲ نفر روحانی، می باشند.

مدیر کل حج و زیارت استان در مورد برنامه های هفته حج دراستان تصریح کرد: از مهمترین برنامه‌های این هفته برگزاری برنامه‌های توجیهی و آموزشی برای زائران بیت‌ الله الحرام و کارگزارن حج براساس مسائل شرعی حج و قوانین کشور عربستان  می باشد ودر همین مورد علاوه بر برگزاری ۱۰ جلسه آموزشی مختلف، روز جمعه گذشته همایش آموزشی و توجیهی زائران به صورت متمرکز با حضور ۲۵۰۰ نفر از زائران استان در سالن شاهدیه یزد برگزار شد که در قالب آن ضمن انجام سخنرانی‌هایی در مورد مسائل مربوط به حج، به صورت نمادین اعمال عمره تمتع به زائران نمایش داده شد. 

وی افزود:  هنوز ۶۰۰ نفر از دیگرمردم  استان در لیست انتظار بوده و برخی به دنبال بی‌اعتقاد کردن مردم و بدبین کردن آنها به انجام فریضه الهی حج هستند و با توجه به تکمیل شدن ظرفیت کاروان های یزد، قریب ۳۰۰ نفر از این زائران  از طریق کاروان‌های استان‌های تهران، همدان، شیرزا و کرمان و غیره برای سفر به سرزمین وحی ثبت‌نام کردند.

شریفی در مورد هزینه‌های حج تمتع برای یزدی‌ها نیز گفت: هزینه‌های پرداخت شده توسط زائران یزدی با توجه به هتل‌های محل اسکان متفاوت بوده اما پرداخت‌ها از حدود ۱۱ میلیون آغاز شده و بیشترین آن ۱۲ میلیون تومان بوده وتفاوت براساس گروه‌ هتل‌های اقامتی در مکه و مدینه تعیین شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.