مشهد- مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) با اشاره به برگزاری اختتامیه پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در ۱۲ مردادماه همزمان با شب ولادت امام رضا(ع) گفت: در این مراسم ۸۰ خادم نمونه فرهنگ رضوی از نقاط مختلف جهان حضور می یابند.

۸۰ خادم رضوی از سراسر جهان در اختتامیه جشنواره امام رضا(ع) حضور می یابند

به گزارش قدس آنلاین، اکبر شیخ ظهر دوشنبه در نشست خبری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، افزود: ابن دوره از جشنواره در ۳۱ استان با ۳۳۲ برنامه در سطح ملی برگزار می‌شود که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۸۰.۹ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) بابیان اینکه در سال گذشته ۱۷۸ برنامه اجرایی شده است، ادامه داد: مجموع آثاری که تاکنون به دبیرخانه جشنواره ارسال‌شده است شامل ۹۲۹ هزار و ۴۸۹ اثر هست که این رشدی بالغ‌بر ۸۷ درصدی ارسال آثار در سطح ملی و بین‌المللی را نشان می‌دهد.

وی مدت برگزاری جشنواره را از مردادماه تا آبان ماه جاری اعلام کرد و گفت: ۲۵۷ هزار و ۳۲۵ نهاد و سازمان در اجرای این دوره از جشنواره با بنیاد همکاری داشتند که این تعداد در سال گذشته ۴۲ هزار و ۵۰۹ سازمان و نهاد بوده است؛ در این زمینه با رشد ۵۰۰درصدی مواجه هستیم.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) از برگزاری همایش بین‌المللی بانوان مروج فرهنگ رضوی در تاریخ نهم مردادماه جاری در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی خبر داد و گفت: در این برنامه پانزده نفر از بانوان فرهیخته جهان اسلام حضور دارند و آیت‌الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی و امام‌جمعه مشهد مقدس سخنرانی می‌کنند.

وی همچنین از برگزاری مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی در تاریخ یازدهم مردادماه جاری در دانشگاه فردوسی مشهد خبر داد و افزود: در این برنامه نیز ۸۰ خادم رضوی در عرصه بین‌المللی و ۱۰۰ خادم فرهنگ رضوی داخلی حضور دارند.   دکتر ولایتی، آیت‌الله محسن قمی؛ معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری و ریاض حسین پیرزاده؛ وزیر امور بین ایالتی پاکستان نیز ازجمله مهمانان این مراسم بین‌المللی هستند.

برگزاری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) ۱۲ مردادماه جاری در مشهد

شیخ ادامه داد: افتتاحیه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در تاریخ ۱۲ مردادماه جاری از ساعت ۱۷ تا ۱۹ عصر در سالن همایش‌های صداوسیمای خراسان رضوی با حضور چهار خادم رضوی داخلی، چهار خادم رضوی خارجی و سه مهمان به همراه رونمایی از کتاب برگزار می‌شود.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) افزود: ازجمله فعالیت‌های بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) برای سال ۲۰۱۷ در هشت کشور ازجمله اندونزی، پاکستان، هند، روسیه و برزیل نشست  و همایش تخصصی با موضوع سیره و فرهنگ رضوی برگزار می‌شود.

شیخ با اشاره به بودجه بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در سال جاری تصریح کرد: طی سال‌های ۹۴ تا ۹۶ بودجه بنیاد هیچ رشدی نداشته است و همان هشت میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان باقی‌مانده است.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه در برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) ابراز کرد: در خصوص ترویج فرهنگ رضوی چندین نهاد هستند که باید در کنار یکدیگر به فعالیت بپردازند که ازجمله آن‌ها می‌توان به حوزه‌های علمیه اشاره کرد.

وی از اجرای طرح رایحه رضوی خبر داد و عنوان کرد: در قالب این طرح تمام تولیدات جشنواره در تمامی نمایشگاه‌های فرهنگی سراسر کشور به نمایش گذاشته می‌شود.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) ابراز کرد: تولید کتاب، پویانمایی، فیلم کوتاه و بلند ازجمله موضوعات مهمی است که در دوره‌های بعدی سرمایه‌گذاری ویژه‌ای در این خصوص صورت می‌گیرد.

منبع: فرهنگ رضوی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.