شهردار تهران گفت: بر اساس قانون ۸۲.۵ درصد از پول اتوبوس را دولت باید تامین کند اما دولت از سال ۹۰ تاکنون پول حتی یک اتوبوس را هم به شهرداری تهران نداده است.

ورود ۲۰۰ دستگاه واگن به خطوط مترو تا پایان سال/دولت پول تأمین اتوبوس را به شهرداری تهران نمی دهد

به گزارش قدس آنلاین، محمدباقر قالیباف شهردار تهران در آیین بهره برداری از ۶۶ دستگاه واگن و ۳۰ دستگاه اتوبوس با بیان اینکه با افتتاح این ۶۶ دستگاه واگن بیش از ۲۰۰ هزار نفر به ظرفیت مسافربری مترو اضافه می شود، اظهار داشت: در حوزه اقتصادیشهرداری تهران به منظور افزایش و توسعه حمل و نقل عمومی با بانک شهر قراردادی ۴۵۰ میلیون یورویی به امضاء رسانده است.

وی افزود: با این قرارداد تا پایان سال ۲۰۰دستگاه واگن مترو به خطوط حمل و نقل عمومی اضافه خواهد شد.

شهردار تهران با بیان اینکه شرکت واگن‌سازی متروی تهران در خاورمیانه بی نظیر است، گفت: اگر در این شرکت سرمایه‌گذاری صورت گیرد روزانه ۲ واگن در این شرکت تولید خواهد شد، به گونه‌ای که در سال ۶۰۰ دستگاه واگن تولید و به ظرفیت حمل و نقل عمومی اضافه خواهد شد.

قالیباف افزود: باید مشکل نقدینگی در این حوزه حل شود، چرا که موضوع اشتغال و توسعه کارخانه بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند به افزایش ظرفیت اشتغال در کشور کمک کند.

وی با بیان اینکه با کمک همکارانم در حوزه مترو تهران و حومه در پایان این دوره مدیریت شهری توانستیم خطوط مترو را تکمیل کنیم، تصریح کرد: طی روزهای آینده خط ۶ و ۸ مترو تهران نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار تهران ادامه داد: امروزه خط ۶ مترو تهران ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ریل‌گذاری‌های آن نیز انجام شده است.

قالیباف با تاکید بر اینکه با تکمیل کامل خطوط مترو تهران ظرفیت جابجایی مسافر به ۱۰ میلیون در روز افزایش خواهد یافت، گفت: همکاران ما در این حوزه تلاش‌های زیادی انجام دادند و اولویت‌های ما را که کاهش فاصله شمال و جنوب تهران بود تحقق بخشیدند.

وی با بیان اینکه بزرگراه حکیم و تونل غزه هفته آینده افتتاح می‌شود، تصریح کرد: همچنین تونل رسالت-حکیم که به منطقه ۲۲ می‌رسد طی هفته‌های آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهردار تهران اضافه کرد: تونل رسالت - حکیم با بزرگراه کرج، جاده قدیم و مخصوص متصل خواهد شد.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر توسعه مترو تهران به حومه شهر گفت: طی سال‌های گذشته طراحی به حومه تهران انجام شده بود اما زمانی که می‌خواستیم طرح مطالعاتی را اجرا کنیم حومه را از تهران جدا کردند.

قالیباف به افتتاح مترو فرودگاه امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: قصد داریم مترو را به ورامین، پاکدشت و اسلامشهر برسانیم و در این خصوص با نمایندگان مجلس و دولت مذاکراتی انجام دادیم.

شهردار تهران با بیان اینکه بر اساس قانون، دولت ۸۲.۵ درصد در حوزه تامین اتوبوس برای شهر تهران سهم دارد، گفت: از سال ۹۰ تاکنون دولت پول حتی یک اتوبوس را هم به شهرداری تهران نداده است.

قالیباف یادآور شد: شهرداری تهران به دنبال خصوصی‌سازی است تا بتواند از این طریق حوزه حمل و نقل عمومی را توسعه دهد.

وی تاکید کرد: امروز در هر کجای شهر که باشید با طی کردن ۳۵۰ متر به یک ایستگاه حمل و نقل عمومی اعم از مترو و اتوبوس دسترسی پیدا می‌کنید و این برای شهرداری تهران افتخار است.

شهردار تهران افزود: با هوشمندکردن ایستگاه های اتوبوس و مترو توانسته ایم هزینه ها را کاهش و کارایی را افزایش دهیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.